افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن زنجان با بیش از ۸۷ میلیارد ریال اعتبار

زنجان -مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به ۲۱ فروردین، سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان به همین مناسبت با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۴۶۶۰
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)، پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

 

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن زنجان با بیش از ۸۷ میلیارد ریال اعتبار

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در ۲ حوزه عمران روستایی، بهسازی و بهره‌برداری از مسکن روستایی خواهد بود، اضافه کرد: اجرای ۹ پروژه طرح هادی روستایی و افتتاح ۶ پروژه طرح هادی روستایی در سطح استان کلنگ زنی می شود که برای اجرای این پروژه ها، اعتباری بیش از ۷۸ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

 

این مسوول، به اجرای طرح هادی روستایی اشاره و اضافه کرد: طرح هادی روستایی در روستاهای ساری جالو، ویر شهرستان سلطانیه، قره تپه و مهرآباد شهرستان زنجان، کوسه لر و باریکاب شهرستان ایجرود، روستای پسکوهان شهرستان خدابنده و همچنین روستاهای مرشون و اسپاس شهرستان ابهر در سال جاری اجرا می شود.

 

وی، با اشاره به اینکه، از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی برای ۷۱۰ روستا (۱۰۰ درصد) تهیه و در ۴۱۳ روستای استان اجرا شده است، اظهار داشت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶.۲ درصد و در استان زنجان ۵۸.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان به بهسازی و بازسازی مسکن روستایی محرومین، ایتام و ۲ معلولین اشاره کرد و گفت: طی این هفته در حوزه بازسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح خواهد شد.

 

خواجه ای با بیان اینکه، در سطح استان زنجان ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم‌ سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‌ اند، به طوری که تاکنون ۵۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شده، که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

ارسال نظرات