عارضه‌یابی ۱۸۰ واحد صنعتی و معدنی استان بوشهر توسط بسیج مهندسین

جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر در نشست با معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی این استان گفت: ۱۸۰ واحد صنعتی و معدنی استان بوشهر در سال گذشته توسط بسیج مهندسین صنعت و معدن عارضه‌یابی شده است.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۲۶
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد سیار در این نشست گفت: حمایت از شرکت‌های مستعد و دارای محصولات تولیدی صادرات محور با استفاده از ظرفیت‌های بسیج در راستای دانش بنیان شدن از جمله اقداماتی است که قرار است جهت تحقق شعار سال توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان انجام شود که در این راستا نیاز به همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در زمینه استفاده از بانک اطلاعات و تجارب آن‌ها داریم.
وی به توافق سازمان بسیج مستضعفین با دولت در زمینه فعال کردن واحدهای صنعتی راکد اشاره و اظهار کرد: امسال بر اساس توافق نامه‌ای که بین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور با دولت امضاء شده است قرار است مبلغ هزار میلیارد تومان جهت خروج واحدهای صنعتی راکد از غیر فعال بودن و فعال کردن ظرفیت حداکثری تولید واحدهای صنعتی نیمه فعال و فعال، به سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور اختصاص یابد.
این مقام مسئول افزود: این اقدام گام بزرگی در جهت تحقق شعار سال به حساب می‌آید که سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر سازمان‌های مرتبط در استان، شرکت‌های دارای شرایط این طرح را طبق یک شیوه نامه شناسایی کرده و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کند.
جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان به برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: هم‌افزایی و هماهنگی سازمان‌های اقشاری بسیج استان، برگزاری نشست‌های هماهنگی دو و چند جانبه برای فناورانه شدن واحدهای صنعتی با نهادهای مرتبط با این موضوع مثل پارک علم و فن‌آوری، استفاده از ظرفیت مراکز علمی استان و استفاده از ظرفیت مشاورین متخصص بسیج مهندسین صنعت و معدن از جمله اقداماتی است که قرار است امسال به صورت ویژه توسط بسیج مهندسین صنعت و معدن در استان انجام شود.
سیار به گزارشی از اقدامات مهم این سازمان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: 95 واحد صنعتی در سال 1400 در قالب طرح صنعت یار توسط بسیج مهندسین صنعت و معدن استان مورد عارضه‌یابی قرار گرفتند که از این تعداد موفق شدیم 60 واحد صنعتی را مورد پشتیبانی و مانع‌زدایی قرار دهیم.
وی افزود: طرح معدن‌یار نیز از جمله اقداماتی بود که در سال 1400 جهت کمک به واحدهای معدنی استان انجام شد که در این طرح نیز 85 واحد معدنی در سطح استان مورد عارضه‌یابی قرار گرفتند که موفق شدیم 30 واحد معدنی از این تعداد را مورد پشتیبانی و مانع‌زدایی قرار دهیم.
جانشین بسیج مهندسین صنعت و معدن استان تصریح کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر با تشکیل قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص)- متشکل از نهادهای مسئول مرتبط با مشکلات واحدهای صنعتی- مشکلات واحدهای صنعتی که مورد عارضه‌یابی قرار گرفته بودند را مورد بررسی قرار داده و در جهت برطرف شدن آن‌ها اقدامات مختلفی را انجام داد که در این زمینه، در سال گذشته 7 نشست این قرارگاه برگزار شد.
وی افزود: مشکلات واحدهای معدنی عارضه‌یابی شده استان نیز در کمیته تخصصی معدن- که دبیری آن را نظام مهندسی معدن استان بوشهر بر عهده دارد- مورد بررسی قرار گرفته و برطرف می‌شود.
جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن بوشهر در این نشست به عنوان یک پیشنهاد، بر استقرار شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت بسیج در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر تأکید کرد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال بین 120 تا 130 شرکت شناسایی شده است که قرار است 20 شرکت از این تعداد جهت دانش بنیان شدن مورد حمایت قرار بگیرند که البته ظرفیت انجام این کار برای 60 شرکت نیز وجود دارد.
مهندس حسین خزان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های کلینیک کسب و کار و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی توسط متخصصین دفاتر صنعت یار بسیج از جمله مواردی است که امسال به صورت جدی در دستور کار ما برای تحقق شعار سال قرار دارد.
بررسی همکاری‌های دوجانبه در خصوص پشتیبانی از واحدهای تولیدی، تسهیل فرآیند دانش بنیان نمودن واحدهای تولیدی مستعد با اولویت واحدهای تولیدی صادرات محور و تعامل در زمینه انجام پایش، عارضه‌یابی، مشاوره، پشتیبانی و مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی در ایجاد شهرک فن‌آوری استان از مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
طرفین در این نشست ضمن استقبال از تقوبت همکاری‌های دو جانبه بر تداوم و انجام همکاری‌های چند جانبه و برگزاری نشست‌های مشترک با نهادهای مرتبط از جمله پارک علم و فن‌آوری خلیج فارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان تأکید کردند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار