خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه گفت: شهید حجازی یک از فرماندهان کم نظیر سپاه پاسداران بود.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۵۷
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

سردار سرتیپ پاسدار سعید فرجیان زاده، معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی سرلشکر شهید محمد حجازی اظهار داشت: شهید حجازی یک از فرماندهان کم نظیر سپاه پاسداران بود.

وی ادامه داد: شهید حجازی در تمامی ابعاد فرماندهی مانند عملیاتی فرهنگی و مدیریتی سرآمد بود. از برجسته‌ترین ویژگی‌های شهید می توان به هوشمندی، آینده نگری و تصمیمی گیری‌های عاقلانه و خردمندانه و مصمم بودن در انجام امور اشاره کرد.

سرتیپ پاسدار سعید فرجیان زاده با بیان اینکه سردار حجازی قریب بر چهارده سال فرماندهی بسیج را برعهده داشتند، گفت: سردار حجازی نیروی مقاومت بسیج را متناسب با شرایط روز و نیاز کشور ساماندهی، توسعه و مدیریت کرد.

سردار فرجیان زاده تاکید کرد: سردار حجازی زیر ساخت‌های بسیار ارزشمندی را برای بسیج ایجاد کرد و اکثر سازمان‌های اقشاری بسیج یادگار ایشان است که با همت و تلاش ایشان و متناسب با نیاز‌های روز شکل گرفت و ساختار‌مند شد که خوشبختانه توانست نقش بسیار خوبی را این اقشار بسیج نقش بسیار خوبی را بیافرینند.

وی توسعه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی بسیج را از جمله اقدامات شهید حجازی در دوران مدیریتشان در نیروی مقاومت دانست و افزود: ورود بسیج در حوزه‌های فرهنگی در ابعاد مختلف و همچنین حضور بسیجیان در فعالیت‌های اجتماعی و کمک به مردم از اقدامات شایسته در دوران شهید بود.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه توسعه‌ی فعالیت‌های علمی بسیج و گسترش بسیج در عرصه‌های دانشجویی و بسیج اساتید را از دیگر اقدامات سردار حجازی دانست و گفت: توسعه فعالیت‌های دفاعی انیتی بسیج در سال‌های ۷۶ و ۷۵ از دیگر کار‌های ارزشمند ایشان بود. همچنین در زمان او پایگاه‌های بسیج پیشرفت وسیعی داشت و پایگاه‌های بسیج خواهرا ن نیز تحت نظر ایشان گسترش یافت و فعالیت خواهران بسیجی رشد قابل تجهی داشت.

سردار فرجیان زاده تصریح کرد: سردار حجازی دردوران فعالیت خود در نیروی مقاومت، بسیج را به یک تعالی و اقتدار رسانید و خدمات ایشان در تمامی فعالیت‌های بسیج و به پهنای جغرافیای کشور امروز نیز قابل مشاهده است و همه‌ی کسانی که در بسیج غعالیت کرده اند میتوانند براین مهم شهادت دهند.

وی ادامه داد: میتوان گفت نیروی مقاومت بسیج را سردار حجازی تثبیت کرد، توسعه داد و به رشد و تعالی رساند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه با اشاره به هجمه‌های وارد شده به نیرو‌های بسیج در دوران مدیریت سردار حجازی که همزمان با دولت اصلاحات بود اظهار داشت: نیمی از دوران فرماندهی سردار حجازی همزمان با دولت اصلاحات بود و علارقم فشار‌ها و چالش‌هایی که اصلاحات و دولت اصلاحات برای بسیج ایجاد میکرد و عدم همکاری دولت اصلاحات برای توسعه بسیج و البته ایجاد موانع برای فعالیت آن، اما شهید حجازی با تصمیمات عاقلانه در آن شرایط سخت و دشوار توانست فعالیت‌های بسیج را توسعه دهد و تولد اکثر اقشار بسیج در همین دوران رخ داد. همچنین در این مدت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیج توسعه یافت که نشر و تاسیس روزنامه جوان و همچنین خبرگزاری فارس که یکی از خبرگزاری‌های معتبر کشور است در دوران شهید حجازی تاسیس شد.

سردار فرجیان زاده افزود: در این دوران قانون‌های فرهنگی برای فعالیت‌های جوانان ایجاد شد که پیامد‌های بسیار خوبی در پی داشت. همه‌ی این موفقیت‌ها در زمانی رخ داد که با بی مهری‌های اصلاحات با بسیج همزمان بود که این موفقیت‌ها حاصل تدابیر، تیزهوشی و تصمیمات خردمندانه‌ی شهید حجازی بود که توانست بسیج را در آن شرایط توسعه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سرلشکر شهید حجازی در جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: سردار حجازی با توجه به هوش فوق العاده‌ای که داشتند و همچنین مدیریت عاقلانه و فرماندهی جهادی در هر مسئولیتی که قرار می گرفتند موفق بودند. ایشان مدتی را در حفاظت اطلاعات مشغول بودند که موفقیت‌های بسیار خوبی داشتند. این موفقیت‌ها در دوران مسئولیتشان در ستاد کل نیز ادامه داشت و در حوزه دانش و کار‌های صنعت دفاعی کشور نیز اقدامات ارزشمندی انجام شد که حتی امروزه نیز تمامی نیرو‌های مسلح از اثرات آن بهره‌مند هستند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در جبهه مقاومت نیز با حضورشان در سپاه لبنان با خدماتی که به جبهه مقاومت داشتند به حمدلله آثار و برکات بسیار زیادی را در پی داشت. در واقع حضورشان همراه با کار‌های نو، بدیع و خلاقانه بود و توانستند در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و موشکی کمک‌های شایان توجهی به جبهه مقاومت داشته باشند.

سردار فرجیان زاده سرلشکر شهید حجازی را تابع محض ولایت دانست و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همه‌ی عرصه‌ها برای ایشان حجت بود و حتی اگ در موضوعات مختلف تحلیل دیگری داشتند آنرا کنار گذاشته و فرمایشات معظم له را انجام میدادند. او در انجام ماموریت‌ها بصورت صددرصد بیان حضرت آقارا بیان و اجرا می‌کرد. وی خردمندانه و هوشمندانه و بدور از شعار زدگی بیانات حضرت آقا را اجرا می کرد و تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته‌های ایشان به کار میگرفت.

ارسال نظرات