خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

برخورد قاطع قوه قضاییه با ابربدهکاران بانکی/تشویق کارآفرینان

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید از کسانی که کارآفرینی کردند و منابع بانکی را درست مصرف کردند تقدیر کرد گفت: بازد با ابر بدهکاران بانکی قاطعانه توسط قوه قضاییه برخورد شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۶۶۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

برخورد قاطع قوه قضاییه با ابربدهکاران بانکی/تشویق کارآفرینانبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر، اظهار کرد: شفاف سازی و انتشار نام ابربدهکاران بانکی خوب است، اما کافی نیست و باید قوه قضاییه برای برخورد با آنان وارد عمل شود.
او درباره انتشار نام بدهکاران بزرگ بانکی کشور افزود: در حالی که به جوانان برای اعطای چند میلیون تومان وام سختگیری می‌شود، عده‌ای در این کشور به آسانی میلیارد‌ها تومان وام گرفتند و بازپرداخت نکردند و تازه نامشان منتشر شده است.
امینی ادامه داد: باید مشخص شود این افراد منابع مالی که متعلق به مردم است را کجا هزینه کردند، در داخل بوده است یا خارج از کشور؟ آن‌هایی که ۲۰ سال پیش منابع عمومی را به هدر دادند باید پاسخگو باشند.
امام جمعه شاهرود ابراز کرد: چگونه است که یک فرد عادی ۳۰ میلیون تومان وام می‌گیرد از او جریمه دیرکرد می‌گیرند، اما آن‌هایی که وام‌های میلیاردی گرفتند جریمه پرداخت نکردند؟
امینی تأکید کرد: با وجود این عده‌ای هم از جمله بانک‌ها و دریافت کنندگان تسهیلات بانکی خوب عمل کردند و باید افرادی که کارآفرینی کردند و منابع بیت المال را درست مصرف کردند، تشویق شوند.
او در بخش دیگر سخنرانی خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: فرمایشات ایشان چکیده‌ای از گام دوم انقلاب و نقشه راهی برای آینده کشور بود.
امام جمعه شاهرود افزود: به فرموده ایشان استغفار فقط مربوط به گناهان فردی نیست و اگر مسوولی دچار ترک فعل شود، خواسته یا ناخواسته کم کاری کند، باید طلب مغفرت کند.
امینی به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت دقت داشتن در قضاوت‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: شاخص نمره دادن به کشور فقط اقتصاد نیست و باید شاخص‌های امنیتی، پیشرفت‌های علمی و سیاسی را هم دید و سپس معدل گرفت.
او همچنین بر لزوم توجه مسوولان به اجرای شعار سال تاکید کرد و گفت: در شاهرود باید برای باغداری، استفاده بهینه از منابع آب، صنعت و دامداری از طرح‌های نو استفاده کرد.
امام جمعه شاهرود بر ضرورت بهره‌مندی از شب‌های قدر، داشتن معرفت نسبت به معصومان (ع) و نیز درخشش ارتش جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار