خبرهای داغ:
سردار مجیدی خبر داد

فعالیت ۱۹۰۰ گروه جهادی در استان همدان

ملایر-فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ز فعالیت یک هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در استان همدان در عرصه‌های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۱۴
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۵۰۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ملایر از سازمان بسیج سازندگی بعنوان یک نعمت یاد کرد و اظهار داشت: یک هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در استان همدان در عرصه‌های مختلف مشغول به کار هستند که یکی از این عرصه‌ها، عرصه عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در همدان را به عهده گرفته است، بیان کرد: در مرحله نخست، ساخت ۵ هزار واحد مسکن آغاز شده است و سعی می‌کنیم که این واحدها را تا پایان امسال به مددجویان کمیته امداد تحویل دهیم.

*تامین ۱۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان همدان

استاندار همدان نیز با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان، اظهارکرد: آمار مرگ و میر ناشی از سویه اومیکرون در کشور آمریکا پس از ۴ ماه درگیری، ۲۰۰ هزار نفر، در کشور آلمان پس از ۳ تا ۴ ماه درگیری ۲۰ هزار نفر و در کشور ایران پس از ۲ ماه درگیری، ۶ هزار نفر است.

علیرضا قاسمی فرزاد تامین و بازگرداندن سلامت و امنیت جانی مردم توسط دولت سیزدهم را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت برشمرد و افزود: همچنین تولید ۶ نوع واکسن کرونا به همت فرزندان این سرزمین سبب شده که کشور ما در حوزه تولید واکسن مقام اول در منطقه و مقام ۱۲ ام در جهان را کسب کند.

وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی مردم در شب عید، مطرح کرد: عید امسال بدون دغدغه و کمبود کالاهای اساسی برگزار شد.

استاندار همدان به طرح ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال اشاره و تصریح کرد: از این ۴ میلیون مسکن، ۱۰۰ هزار واحد سهم استان همدان است که تدابیر لازم برای ساخت آن ها اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه در استان زمین لازم برای تامین مسکن را نداشتیم، گفت: با پیگیری های انجام شده، ۶۸۰ هکتار زمین برای شهر همدان و تا یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای استان تامین شده است.

قاسمی فرزاد در بخش دیگری با تاکید بر اینکه امروز فرصت پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را نداریم، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، امسال باید ۲۳ هزار شغل در استان همدان ایجاد کنیم و ضروری است که همه مدیران و دستگاه ها برای تحقق این مهم، جهادی عمل کنند.

وی ادامه داد: مردم ما لایق بهترین خدمات هستند و باید خدمات ارزشمندی به آن ها داده شود.

استاندار همدان، ملایر را شهرستانی مستعد با مردمی ولایت مدار و با استعدادهای عالی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر از نظر صنعتی، معدنی، مبل منبت و انگور و کشمش بسیار حائز اهمیت و در سطح ملی و جهانی است.

* آغاز عملیات نهضت ملی مسکن در ملایر با ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با شاره به آغاز عملیات اجرایی ۵۰۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در ملایر اظهار کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری افزون بر ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

مسعود رضایی با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در قالب ۱۳ بلوک هفت طبقه‌ای با اسکلت بتنی در زیربنای ۷۰ هزار مترمربع در شهرک ولیعصر(ع) بالای دریاچه کوثر احداث می‌شود، افزود: اجرای این پروژه برای یک‌هزار و ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی مطرح کرد: در سایتی که بالای دریاچه کوثر برای نهضت ملی مسکن ملایر در نظر گرفته شده، یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداث می شود که در فاز نخست عملیات اجرایی ۵۰۲ واحد آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۵۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر بصورت همزمان خبر داد و گفت: این عملیات با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان در بیش از ۲۰ روستای این شهرستان آغاز شد.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی اجرا خواهد شد و برای ۴۵ نفر نیز اشتغال ایجاد می‌شود.

رضایی افزود: در این آئین همچنین ۱۸ هزار و پانصدمین واحد نوسازی شده مسکن روستایی این شهرستان و به صورت همزمان ۳۱۰ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی تعداد مسکن روستایی این شهرستان را ۲۶ هزار واحد دانست و گفت: در حال حاضر ۶۴ درصد مسکن روستایی استان همدان و در شهرستان ملایر ۷۲ درصد نوسازی شده که ملایر ۲۰ درصد از استان بیشتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان همچنین از آغاز عملیات اجرایی بهسازی ۲۲ روستای ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بیش از بالغ بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: جدول گذاری به طول ۱۱ هزار و ۷۶۵ مترمربع در سطح روستاها اجرا و یک دهنه پل به طول ۹ متر احداث و ۳۲۰ متر دیواره‌سازی و ۱۲۰ هزار مربع زیرسازی روستایی با میزان اشتغال ۱۱۰ نفر اجرا می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در مجموع این پروژه ها با ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود، یادآور شد: با اجرای این پروژه‌ها، برای یک‌هزار و ۷۲۹ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی میانگین اجرای طرح هادی در کشور را حدود ۵۵ درصد دانست و گفت: میزان بهره‌مندی استان همدان از طرح هادی روستایی ۸۴ درصد است و تاکنون ۷۷۹ روستا مشمول اجرای طرح هادی هستند.

*ثبت نام ۱۵ هزار نفر در ملایر برای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۹۴ هزار نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار نفر در شهرستان ملایر ثبت نام کردند.

عزیزاله یوسفی با تاکید بر اینکه پالایش های سه گانه متقاضیان اولیه طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است، افزود: پیش بینی می شود در ملایر، پس از انجام پالایش های اولیه تعداد متقاضیان به ۱۲ هزار نفر برسد.

وی مطرح کرد: با توجه به اوقافی بودن ۷۰ تا ۸۰ درصد زمین ها در ملایر دچار فقر زمین هستیم و برای حل این مشکل رایزنی ها با اداره اوقاف در حال انجام است.

یوسفی به ارتقاء رتبه استان همدان در حوزه تامین زمین از رتبه ۳۰ ام کشوری به پنجم کشوری طی سه ماهه گذشته اشاره و بیان کرد: در نسبت واحدهای دارای قرارداد مشارکت به نسبت های ثبت شده در سامانه ها در سطح کشور از رتبه ۳۱ ام کشوری به رتبه هفدهم رسیدیم.

وی ادامه داد: در نسبت واحدهای در مرحله اسکلت به واحدهای ثبت نام شده نیز استان همدان از رتبه ۲۸ ام کشوری به رتبه بیستم و در نسبت متقاضیان تخصیص داده شده به کل سامانه از رتبه ۲۸ام به رتبه نهم کشوری ارتقاء یافته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تامین کالاهای اساسی را نخستین اقدام موثر دولت سیزدهم دانست و گفت: ما تلاش کردیم تا در مجلس شورای اسلامی با حفظ استقلال قوا، معاون و همراه دولت باشیم.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با تاکید بر اینکه مردم در تامین مسکن مشکل دارند، اظهار داشت: وقفی بودن زمین در ملایر باید برای مردم و به نفع مردم یک مزیت و ظرفیت باشد.

* ۱۰۰۰ خانوار در شهرستان ملایر نیازمند مسکن هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز مسئله محرومان را یک مسئله جدی دانست و گفت: با توجه به اینکه محرومان در بدترین فضاهای شهری مستاجر هستند، مشکلات آنان چندین برابر است.

محمد رسول شیخی زاده با بیان اینکه محرومان امکان تامین زمین را ندارند، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، به برکت مسئولان و خیرین، ۳۰۷ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خریداری و یا ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک هزار خانوار در شهرستان ملایر نیازمند مسکن هستند، مطرح کرد: ۶۰ درصد از آنها در مناطق شهری و ۴۰ درصد در مناطق روستایی هستند.

فرماندار ویژه ملایر نیز امروز را روز مبارک و خوبی برای ملایر دانست و اظهار داشت: از صبح امروز و با حضور وزیر علوم، بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی شد.

سلمان اسماعیلی با تاکید بر اینکه پروژه های بسیاری در دست اجرا داریم، گفت: عملیات اجرایی پروژه های مهم و اثر گذاری در شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان به زودی آغاز می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات