خبرهای داغ:
سردار سنایی راد در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

وحشت و سراسیمگی صهیونیست‌ها در آستانه روز قدس/مسجد الاقصی خط قرمز گروه‌های فلسطینی است

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی برآمده و برخاسته از وحشتی است که در آستانه روز قدس و تجمعات گسترده در شهر قدس و مسجدالاقصی، با آن روبرو هستند.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۸۶
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرگزاری بسیج، در رابطه با اتفاقات اخیر رخ داده در مسجد الاقصی و هجوم نظامیان صهیونیستی به نمازگزاران، گفت: همه ساله فلسطینی‌ها در هنگام حضور در مسجدالاقصی برای عبادت، مورد تعرض اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفتند و همه ساله این اتفاق می‌افتاد؛ اما آنچه باعث تفاوت امسال با سال‌های دیگر شده است، شکل گیری یک پدیده جدید اعتراضی از سوی فلسطینیان است که در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، تعدادی از فلسطینی‌ها اقدامات استشهادی علیه صهیونیست‌ها انجام دادند و همچنین گسترش مقاومت اسلامی و اقدامات اعتراضی به کرانه باختری که فراتر از مناطقی بود که پیش از این مبارزه مسلحانه و عملیات استشهادی در آن سابقه داشت مثل باریکه غزه، در واقع این اتفاقات موجب وحشت و سراسیمگی در رژیم صهیونیستی شد.

وی ادامه داد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی برآمده و برخاسته از وحشتی است که در آستانه روز قدس و تجمعات گسترده در شهر قدس و مسجدالاقصی، با آن روبرو هستند. به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها با تصور پیش دستی، اقدام به تعرض به مسجد الاقصی و همچنین هجوم وحشیانه کردند که حتماً نتیجه عکس خواهد داد، چرا که مسجد الاقصی و شهر قدس خط قرمز همه گروه‌های فلسطینی به حساب می‌آید؛ لذا این اقدام ددمنشانه صهیونیست‌ها با واکنش همه گروه‌های فلسطینی مواجه خواهد شد که این مکان را خط قرمز خود می‌دانند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه صهیونیست‌ها دچار نوعی توهم هستند گفت صهیونیست‌ها فکر می‌کردند این اقدامات، واکنش منطقه‌ای در جهان اسلام نخواهد داشت. تعدادی از دولت‌های عربی با برقراری ارتباطات و مناسبات با صهیونیست‌ها که از طرح آمریکایی موسوم به صلح ابراهیمی شروع شد و آخرین مرحله اش هم نشست نقب بود که چند کشور عربی با صهیونیست‌ها سر میز مذاکره نشستند و از آن به مقدمه شکل‌گیری یک نوع ائتلاف عربی عبری یاد می‌شود.

سردار سنای راد گفت: در واقع در برخی از کشور‌های عربی حساب دولت‌ها را باید از ملت‌ها جدا دانست. جهان اسلام و مردم مسلمان نسبت به قدس دارای نوعی غیرت دینی هستند و آرمان قدس در بین مردم زنده است، کما اینکه اگر انتخاب مردم باشد شبیه آنچه در پاکستان اتفاق افتاد می‌تواند یک دولت مستقل ضد آمریکایی و مستقل از قدرت‌های بیگانه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل‌ها، آمریکایی‌ها دنبال دادن نقش نیابتی به صهیونیست‌ها برای جایگزینی شان در منطقه هستند. امروز آمریکایی‌ها دنبال خروج از منطقه هستند و اولین نشانه آن هم فرار مفتضحانه آن‌ها از افغانستان است و این موجب توهم در صهیونیست‌ها شده که این جنایت‌ها با واکنش منطقه‌ای روبرو نخواهد شد.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: این جنایت‌ها هم در بین همه گروه‌های فلسطینی اعم از گرو‌هایی که در کرانه باختری مستقر هستند و همچنین نوار غزه و خارج از فلسطین و تمامی جهان اسلام، با واکنش مواجه خواهد شد.

سردار سنایی راد گفت: صهیونیست‌ها احتمالاً بر اساس همین توهم می‌خواستند با تشدید تنش‌ها در داخل فلسطین اشغالی مشکلات خود را حل کنند که این اقدام می‌تواند به مثابه جرقه یک آتش افروزی باشد؛ آتشی که معلوم نیست دامنه‌های آن در اختیار رژیم صهیونیستی باشد و بتوانند آن را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها احتمالاً برای پیش دستی و یا یک جور انسجام بخشی و فائق آمدن بر هراس داخلی است. فعلاً دولتی شکننده بر صهیونیست‌ها حاکم است و دولت به دنبال نوعی انسجام بخشی در داخل است. این اقدام ددمنشانه می‌تواند آثار عکسی به بار بیاورد کما اینکه در گذشته هم این سابقه را داریم که صهیونیست‌ها اقدامی را شروع می‌کردند و نمی‌توانستند آن را به نحو دلخواه ادامه دهند و نتیجه آن سیلی‌های متوالی بر گونه صهیونیست‌ها بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: اشتباه بزرگ‌تر صهیونیست‌ها انتخاب زمان اشتباه است، چراکه این اقدام در آستانه روز قدس می‌تواند به زنده شدن آرمان قدس در جو سیاسی منطقه کمک کند و به با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم جهانی روز قدس منجر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار