شهرکرد- مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه در مناطق عشایری کشور توزیع شده است.
کد خبر: ۹۴۲۶۲۸۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ احمد سعیدی صبح یکشنبه در اختتامیه احداث ۲۸۳ واحد مسکن مددجوی و هزار و ۲۵۰ طرح محرومیت‌زدایی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه در مناطق عشایری کشور توزیع شده است، اظهار کرد: پویش نذر قربانی و گوشت قربانی در سراسر کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: در پویش نذر قربانی ۲۰ هزار رأس دام سبک و در پویش گوشت قربانی ۲۰۰ رأس دام سنگین ذبح و در بین آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان مناطق عشایری توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور به تهیه و توزیع دو هزار سری جهیزیه در بین زوج‌های عشایر اشاره کرد و افزود: این پویش‌ها در راستای استقبال از کنگره ۱۰ هزار شهید عشایری کشور به منظور خدمت رسانی و محرومیت زدایی اجرا شده است.

سرهنگ سعیدی با بیان اینکه بسیج عشایری همیشه در حال ارائه خدمت به مناطق عشایری است، عنوان کرد: ساخت و بهسازی ایل راه ها، احیای قنات و چشمه‌ها، ساخت و تعمیر مدارس، خانه عالم و ساخت آبشخور برای دام‌ها از جمله اقدامات انجام شده توسط بسیج عشایری در این مناطق است.

وی با اشاره به کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری کشور، مطرح کرد: اطلاعات شهدای عشایری کشور برای نخستین بار جمع آوری و در سامانه شهدای عشایری کشور بارگذاری شده است.

ارسال نظرات