خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ما امروز می‌توانیم در عرصه اقتدار در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان بابیان اینکه ما امروز می‌توانیم در عرصه اقتدار در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم،گفت: امروز دفاع از کشورمان فقط در مرزها اتفاق نمی‌افتد بلکه در حیاط خلوت دشمن حضور داریم.
کد خبر: ۹۴۲۶۳۴۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب اله شعبانی موثقی صبح امروز در آئین روز ارتش که در میدان باباطاهر همدان برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتش و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته در میدان عمل به شعار «ارتش فدای ملت» در عرصه‌های مختلف عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس با فدا کردن بسیاری از سربازان خود تحقق این شعار را نشان داده است، گفت: ارتش بعد از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف در سال‌های اخیر و شیوع ویروس کرونا نشان داده است که در عرصه‌های خدمت‌رسانی حضور دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ارتش در طول ۴۳ سال گذشته افتخارات فراوانی داشته است، ابراز کرد: ارتش در تاریخ ۲۱ بهمن ماه افتخار بزرگی را برای خود خلق کرد که نشان داد ارتش به معنای واقعی کلمه نیرویی است برای مردم و در کنار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غالب ارتش‌های دنیا به دنبال منافع اشخاص هستند، تصریح کرد: بعد از انقلاب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همه در کنار هم برای اسلام تلاش کرده‌اند که وجه تمایز نیروهای مسلح ما با آنها است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی خودکفایی در عرصه‌های نظامی است، ابراز کرد: کشور ما با اینکه در شرایط تحریمی بسیار سختی قرار دارد اما در مسائل تسلیحاتی نظامی بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از فناوری‌های جدید که امروز در نیروهای مسلح ما در عرصه‌های مختلفی وجود دارد برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است، عنوان کرد: کشور ما هیچ‌گاه طغیانگری نکرده است و بنا ندارد به کشورهای همسایه و دیگر کشورها تعدی کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مبنای کشور ما بر این است که اگر کشوری بخواهد علیه ما طغیان کند دست او را قطع کند، افزود: اگر ما به خودکفایی رسیده‌ایم و در عرصه نظامی به فناوری‌های جدید دست پیدا کرده‌ایم برای دفاع از خود است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح به قدری باید قوی باشند که دشمن حتی جرأت حمله به این کشور را نداشته باشد که این اتفاق هم افتاده است، ابراز کرد: در حال حاضر در بعضی از روزنامه‌های اسرائیلی که گزارش وضعیت قدرت نظامی کشور ما را مطرح می‌کنند این امر مشهود است که توانمندی‌های ایران در سطحی قرار گرفته است که می‌تواند توازن قدرت را در منطقه و دنیا برهم بزند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه ما امروز می‌توانیم در عرصه اقتدار در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم، ادامه داد: امروز وقتی ما می‌خواهیم از کشورمان دفاع کنیم فقط در مرزها اتفاق نمی‌افتد بلکه در حیاط خلوت دشمن حضور داریم.

وی با اشاره به اینکه گذشت روزگاری که در این کشور ما فقط در مرزهای کشورمان مجبور بودیم دفاع کنیم، گفت: امروز ارتش، سپاه، نیروهای زمینی، هوایی و... ما در هر جایی که منافع ملت و کشور اقتضا کند می‌توانند حضور پیدا کنند.

شعبانی موثقی عنوان کرد: امروز مقامات آمریکایی و دشمن ما نگرانی‌های خود را صراحتاً در شبکه‌های رسانه‌ای خود بیان می‌کنند و اعتراف کرده‌اند که رشد توان نظامی ایران بسیار بالا و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی ما برای کسی نگران کننده است که قصد تعدی‌گری دارد، گفت: چرا از توان نظامی و از موشک بالستیک این کشور اظهار نگرانی می‌کنند و دائما عنوان می‌کنند باید در بحث مذاکرات مسأله موشکی هم مطرح شود؟!

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مگر کشور ما تجربه اوکراین را ندیده است؟ مگر ما ندیدیم شما با هم پیمانان خود که تعهد دفاع داشتید رها کردید! کدام ملت عاقلی حاضر می‌شود مولفه‌های قدرت خود را به دشمن واگذار کند؟ کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که شما مسائل تسلیحات و قدرت نظامی خود را به دشمن واگذار کنید؟

وی با بیان اینکه چرا کشورهای مظلوم نگران نیستند، چرا کشورهایی که قصد تعدی‌گری ندارند نگران نیستند، تصریح کرد: کسانی از قدرت نظامی کشور ما نگران هستند که دشمن ما هستند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه شما ثابت کرده‌اید در این میدان برای همیشه حضور دارید و این نگرای‌ها هم معنایی نخواهد داشت، گفت: قدرت نیروهای نظامی ما در عرصه تسلیحات و مسائل فنی در رتبه بالایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از کشورها بسیاری از تجهیزات نظامی خود را از آمریکا خریداری کرده‌اند، یادآورشد: عربستان یکی از کشورهایی است که پول نفت خود را به آمریکا می‌دهد و تسلیحات نظامی خریداری می‌کند اما با همه این تفاسیر ۷ سال است که درگیر جنگ یمن است در مقابل ملتی که دست خالی است نتوانسته مقاومت کند.

شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه علاوه بر تجهیزات نظامی آن چیزی که مقاومت و بنیان اساسی قدرت نظامی یک کشور است، منابع انسانی است، عنوان کرد: با نگاه به رتبه‌بندی‌های ارتش جمهوری اسلامی می‌بینیم در منطقه رتبه بالایی دارد.

وی متذکر شد: امروز آمارهای بین المللی نشان می‌دهد ارتش جمهوری اسلامی مقتدر است و این اقتدار برای همه مظلومین و برای همه کشورهای منطقه که قصد صلح دارند پیام دوستی است و برای اسرائیل، آمریکا و برای کشورهایی که قصد مداخله در کشور ما را داشته باشند نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم ما قدردان زحمات ارتش جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امروز امنیت می‌تواند زیربنای اقتصاد و زیربنای پیشرفت کشور باشد که مرهون زحمات شبانه روزی تمام مجموعه‌هایی است که در ایجاد امنیت تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار