مراسم شب های قدر در شهرستان سرخه برگزار شد

همزمان با فرارسیدن شب های قدر عاشقان مولای متقیان امیرالمومنین (ع) عزادار حضرت شده و سیل سوگواران در مساجد و تکایا حضور یافتند.
کد خبر: ۹۴۲۷۴۸۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیح از سرخه؛ شب قدر یا لیلة القدر، شبی با ارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدرشدن امور انسان‌ها است.

این شب با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاصّ معنوی، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و در آن شب، فرشتگان بر زمین فرود می‌آیند. طبق برخی از روایات شیعه، مقدرات انسان‌ها به امام زمان (ع) عرضه می‌شود.

همزمان با شب های قدر مراسم های تلاوت قرآن، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و در نهایت بر سر گرفتن قرآن و ذکر مصیبت از جمله برنامه‌های شب‌های احیا در مساجد، تکایا و هیئت های شهرستان سرخه در سطح روستاها و شهر برگزار شد.

شرکت کنندگان سرخه ای در شب ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) و در شب شهادت ایشان دست به دامان امام اول شیعیان؛ آبرومند در خانه خدا شدند تا با حسن ظن تمام بهترین مقدرات را برای خودشان رقم بزنند و از درگاه خداوند شفای بیماران بویژه کرونایی ها و ریشه کنی این بیماری خواستار شدند.

لازم به ذکر این مراسم ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

همچنین این برنامه با برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری دسته های عزاداری در سطح شهر همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار