آیت الله خاتمی:

ائمّه جمعه هدایتگران جامعه به سمت قلّه های معنویت و بصیرت هستند

اگر امام جمعه فردی شجاع ، ولایتمدار و از بطن توده مردم باشد ، مورد وثوق مردم قرار می گیرد و چونان برادری دلسوز و دردآشنا برای عموم مردم ، در گذر از مشکلات زندگی ، پشتوانه ای محکم در جامعه به شمار می رود .
کد خبر: ۹۴۲۷۵۱۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات ، آیت ا... سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت حضرت آیت ا... سید طه مقدسی ؛ امام جمعه مرحوم محلات گفت : ائمه جمعه ، هدایتگران جامعه به سمت قلّه های معنویت و بصیرت هستند و باید بدون هراس از طعنه ها و دسیسه ها ، این وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام دهند .

آیت ا... سید احمد خاتمی گفت : به جرات می توان گفت در هر شهر ،  امام جمعه آن شهر نقش اصلی و بی بدیلی را در تربیت معنوی آحاد مردم برعهده دارد و همه نگاه ها به سمت اوست . اگر امام جمعه فردی شجاع ، مهذّب ، ولایتمدار و از بطن توده مردم باشد ، مورد وثوق مردم قرار می گیرد و چونان برادری دلسوز و دردآشنا برای عموم مردم ، در گذر از مشکلات زندگی و شبهات عقیدتی و سیاسی و نیز در عرصه جهاد تبیین ، پشتوانه ای محکم در جامعه به شمار می رود .

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مقام و منزلت معنوی و اخلاقی مرحوم آیت الله سید طه مقدسی امام جمعه پیشین محلات اشاره کرد و ایشان را مصداق آیه شریفه (( رجالٌ لاتلهیهم تجارهٌ و لابیعٌ عن ذکرالله )) دانست که در طول مدتی که در شهر محلات به عنوان امام جمعه مشغول ادای وظیفه بودند ، منشاء خدمات و برکات زیادی برای این منطقه شدند و لذا نام و یاد او برای همیشه در تاریخ این شهر و در تار و پود اذهان مردم شریف محلات نقش بسته است .

آیت الله سید احمد خاتمی افزود : اهانت ها و هتک حرمت نسبت به ائمه جمعه و جماعات همواره وجود داشته است و مساله جدیدی نیست . اگر هرکسی در هر لباسی که در راه خدا خدمت می کند و هدفی جز کسب رضایت خداوند متعال ندارد با این بی احترامی ها مواجه شود ، قطعاً با صبر و متانت بر مشکلات فائق می آید .

آیت الله خاتمی در پایان سخنان خود ، خواستار ارتباط قوی تر و عمیق تر مردم با ائمه جمعه شد و این مساله را در تعمیق پیوندهای دینی و مواجهه با دشمنی ها و شیطنت های رسانه ای ، بسیار موثّر دانست .

انتهای پیام/

ارسال نظرات