آخرین جزئیات اعزام ایثارگران به حج تمتع 1401/ اولویت با ثبت‌نامی‌های سال 1399 است

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای جانبازان شرایط خاص (محدویت حرکتی) نیز اعزام صورت خواهد گرفت، البته اعزام این عزیزان ایثارگر منوط به تکمیل ظرفیت کاروان اعزامی است.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۴۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،سیدمستجاد حسینی مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران  درباره آخرین جزئیات اعزام ایثارگران به حج تمتع ۱۴۰۱ بیان داشت: با توجه به سهمیه زائران حج تمتع برای ایران اسلامی از سوی عربستان سعودی که حدود ۴۰ هزار نفر اعلام شده است و همچنین اختصاص بین شش تا ۱۰ درصد ظرفیت اعزامی حج به ایثارگران مطابق قانون، سازمان حج به ما اعلام کرده است که حدود هزار و ۹۰۰ هزار نفر می‌توانیم از کسانی که سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده بودند به حج تمتع ۱۴۰۱ اعزام کنیم.

چه ایثارگرانی به حج تمتع ۱۴۰۱ اعزام می‌شوند؟

وی با اشاره به شرایط دیگر ثبت‌نامی‌های سال ۱۳۹۹ حج ایثارگران افزود: این افراد باید زیر ۶۵ سال باشند و سه دز وکسن نیز تزریق کرده باشند. در این راستا، سهمیه استانی انجام دادیم. البته ثبت‌نام دست‌اندرکاران و حجاج ایثارگر را انجام خواهیم داد. تا کنون ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت‌نامی داشتیم و فرد جدیدی هم نمی‌توانیم ثبت‌نام کنیم.

حسینی با اشاره به نحوه اختصاص سهمیه حج ایثارگران به استان‌ها ابراز داشت: در هر استانی با توجه به میزان تعداد ایثارگر یک درصدی از سهمیه را توزیع می‌کردیم، البته اختصاص سهمیه بستگی به این داشت که چقدر تقاضا در آن استان وجود داشته باشد، به گونه‌ای که اگر سهمیه استانی که تقاضای کمتری‌ داشت، تکمیل نشود،‌ سهمیه آن را به استانی که تقاضای بیش‌تری داشت ، اختصاص می‌دهیم.

بیش‌ترین استان‌های متقاضی برای حج ایثارگران

وی ادامه داد: معمولاً استان‌های خراسان،‌ یزد و استان‌های غربی مانند کردستان و آذربایجان غربی بیش‌ترین تقاضای اعزام ایثارگران برای حج تمتع را داشتند. در این اعزام‌ها شخص ایثارگر بدون توجه به نوع مذهب تشیع یا تسنن برای بنیاد شهید مهم است. بنابراین هر ایثارگر می‌تواند در کاروان‌های اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت ثبت‌نام را انجام دهد.

اعزام کاروان ویژه جانبازان منوط به تکمیل‌شدن ظرفیت کاروان است

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای جانبازان شرایط خاص (محدویت حرکتی) نیز اعزام صورت خواهد گرفت، البته اعزام این عزیزان ایثارگر منوط به تکمیل ظرفیت کاروان اعزامی است، چنانچه تکمیل ظرفیت انجام نشود، اعزام کاروان ویژه (نیاز به کادر درمان و حضور پرستار) نخواهیم داشت.

وی درباره اولویت‌های دیگر اعزام ایثارگران به حج گفت: ایثارگر باید در بنیاد شهید دارای پرونده ایثاگری باشند،همچنین والدین شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در اولویت یک اعزام هستند. از فردا(دوشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه) نیز زمان ثبت‌نام برای حج تمتع ۱۴۰۱ اعلام می‌شود و زائران ایثارگر بیت‌الله الحرام بعد از زمان اعلامی به مدت یک هفته فرصت خواهند داشت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ارسال نظرات