برگزیدگان هشتمین جشنواره نماز و رسانه ایلام تجلیل شدند

۲۰ نفر از اصحاب رسانه و قلم استان ایلام در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی « نماز و رسانه» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۴۲۸۲۰۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی « نماز و رسانه»، اظهار کرد: این جشنواره در طول سال های گذشته با شکوه تمام برگزار شده و امروز در هشتمین دوره موتالی از برگزدیگان این جشنواره تجلیل می شود.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با  بیان اینکه نهمین دوره جشنواره استانی نماز و رسانه در سال جاری برگزار می شود، افزود: توجه به فعالیت های فرهنگی و توسعه و ترویج نماز در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکی زا برنامه های اولویت دار است.

وی با اشاره به اینکه بحث تجهیز نمازخانه های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حمایت مدیرکل محترم در دستور کار قرار گرفته است، ابراز کرد: یکی از سیاست ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز گسترش و توسعه فرهنگ نماز در بین نسل جوان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: تلاش می شود که در سطح کانون های فرهنگی و هنری با تدوین و اجرای برنامه های جذاب فرهنگی و هنری زمینه جذب جوانان به مسجد و همچنین تعمیق و توسعه فرهنگ نماز در سطح جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد به صورت یک شبکه گسترده میزبان جوانان و نوجوانان هستند، یادآور شد: در سال جاری نیز تلاش می شود که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز استان گام های اثربخشی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه برداشته شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه نماز ارزشمندترین هدیه خدا به انسان است، گفت: اهمیت رسانه ها  و قلم به دستان در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است که در قرآن کریم به قلم قسم یاد می شود و چه زیباست که صاحبان قلم، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و نماز گام بردارند.

« فیض الله رضایتی» یادآور شد:  هنر و قلم در راستای ترویج فرهنگ نماز می تواند بسیار تاثیرگذار و سازنده باشند و امید است تلاش های که در حوزه برگزاری جشنواره نماز و رسانه در استان انجام شده است بتواند زمینه ساز توسعه و ترویج این فرهنگ و فریضه الهی در جامعه باشد.

 گفتنی است، در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از برگزیدگان جشنواره نماز و رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار