حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رسانه بهترین ابزار برای پدافند در برابر هجمه های نرم دشمنان است، گفت: از اصحاب رسانه استان انتظار می رود که در حوزه نماز جماعت و رونق مساجد ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۹۴۲۸۲۰۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

رسانه بهترین ابزار برای پدافند در برابر هجمه های نرم دشمنان است/ رسانه ها با رصد فعالیت مساجد رونق بخش پایگاه های مهم جامعه باشند

به گزارش  بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی « نماز و رسانه»، اظهار کرد: دشمن امروز متعرض دین ما شده است و به جد هم در حال پیشروی در زمینه تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی است.

حجت الاسلام«الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه در دنیای امروز تجربه نشان داده است در این دنیا اگر انسان ضعیف باشد ناچار به شکست و نابودی خواهد بود، افزود: حضرت علی(ع) می فرمایند که بزرگترین دشمن کسی است که نیرنگ های او مخفی تر باشد، امروز دشمن در قالب های نرم وارد عرصه مقابله با ارزش ها و باورهای دینی به ویژه در فضای مجازی شده است.

وی با بیان اینکه  جنگی که امروز دشمن در فضای مجازی بر علیه ارزش های دینی و انقلابی انجام می دهد، نیازمند بیداری و آگاهی است، ابراز کرد: حضرت علی(ع) در در روایاتی می فرماید که کسی که در هنگام یاری امام زمانش خواب باشد، با لگد دشمن بیدار می شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، درون خانه ها را مورد هجوم قرار داده اند و ابزار این تهاجم، گوشی های هوشمندی است که به درون خانه ها نفوذ کرده و امروز پیامد این هجوم ذلت بار و آثاری آن متاسفانه در جامعه امروز هویدا شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه امروز باید برای پدافند در برابر تهاجم دشمنان در جنگ نرم و فرهنگی  تلاش کنیم و موضع پدافندی را شکل دهیم، ابراز کرد: یکی از موثرترین ابزار های بازدارنده ما در برابر آسیب های اجتماعی و مقابله جنگ نرم و فرهنگی دشمن، نماز است، نماز بازدارنده است و هر قدر ارتباط ما با خدا بیشتر باشد به همان اندازه هم بازدارندگی ان هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه رسانه بهترین ابزار برای پدافند در برابر هجمه های نرم دشمنان است، یادآور شد: دشمنی دشمن و استکبار جهانی برای ما محرز شده است و آمریکا به تعبیر حضرت امام راحل، شیطان اکبر است.

امام جمعه ایلام در ادامه با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره نماز و رسانه، یادآور شد: تلاش های خوبی در این حوزه در استان انجام شده اما کافی نیست، باید نسبت به مخاطبان و دینی که  وجو دارد، جدی تر کار شود،  امید است که در جشنواره نهم بیش از گذشته نیز شاهد  گسترش فعالیت های رسانه ای در حوزه نماز باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: خوشبختانه در آموزش و پرورش حرکت جدیدی در راستای توسعه فرهنگ نماز آغاز شده است اما نیاز است که در بحث میدانی و پژوهش، کارهای جدی در راستای توسعه و گشترش فرهنگ نماز انجام شود، دغدغه خانواده ها در جامعه امروز این است که فرزندانشان از آسیب های اجتماعی در امان باشند، وقتی برای آسیب های اجتماعی دغدغه وجود دارد و خانواده ها نگران هستند، برای نماز که برای مقابله با آسیب های اجتماعی نقش مهم و اساسی را دارد، باید بیشتر اهمیت قائل شد.

وی با تاکید بر اینکه پزوهشگران ما باید در بحث نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی ورودی جدی داشته باشند، گفت:  حوزه و دانشگاه نیز باید در بخش نماز وارد عرصه شوند و بخشی از پژوهش ها به صورت میدانی در حوزه تاثیر نماز و نقش نماز در کنترل آسیب های اجتماعی باشد.

امام جمعه ایلام گفت: از اصحاب رسانه استان انتظار می رود که در حوزه نماز جماعت و نقش نماز جماعت در مساجد و همچنین رونق مساجد ورد پیدا کنند که قطعا سازنده خواهد بود، وقتی این موضوعات در سطح جامعه بازخورد داشته باشد و منعکس شود، حساسیت  ایجاد و  می تواند محرک خوبی برای رونق مساجد بوده و تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود که ستاد اقامه نماز در شرایط فعلی با رویکرد جدید وارد عرصه شده و گروه های اندیشه ورز قوی برای برنامه ریزی لازم متناسب با شرایط و تهاجم دشمن، با ادبیاتی که جامعه مخاطب ما پسند می کند برای گسترش فرهنگ نماز تشکیل شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از برگزیدگان جشنواره نماز و رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تقدیر شد.

ارسال نظرات