کمک ویژه سپاه به آبرسانی به روستاهای سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد/208 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای آبرسانی/تخصیص 50 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آب شرب یاسوج

نشست فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان برگزار و از اختصاص اعتبار به طرح های آبرسانی به مناطق محروم و شهر یاسوج خبر داده شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۴۲۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ، سردار حسن حکمتیان در ابتدای این دیدار گفت: ستاد عتبات عالیات یادگار سردار دلها شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی است. دیروز تلاش ها برای بازسازی و حراست از این اماکن با حضور میدانی نیروهای رشید کشور ممکن بود اکنون این ماموریت در داخل و برای ستاد عتبات عالیات نیز هست.


کمک ویژه سپاه به آبرسانی به روستاهای صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد/208 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای آبرسانی/تخصیص 50 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آب شرب یاسوجفرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه ساله شاهد جمع شدن زائران بسیاری برای زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم که نیاز است نیروهای متخصص برای راهبری درست این جمعیت پیش بینی و اعزام شوند.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رتبه نخست در ایثارگری به نسبت جمعیت، همواره در هر جایی نظام جمهوری اسلامی نیاز به همراهی مردم داشته، حرف نخست را زده است، باید در مساله بازسازی عتبات عالیات نیز جهادگونه از ظرفیت های موجود در استان استفاده شود.
سردار حکمتیان در ادامه از شروع کمک سپاه پاسداران برای آبرسانی به مناطق محروم تر در آستانه فصل گرم سال گفت و افزود: 9 روستا مشخص شود که شرایط و امکان آبرسانی به آنها وجود ندارد تا از طریق موکب داران و خیرین و کمک های سپاه پاسداران، تانکر های آبرسانی سیار و ثابت برای این روستاها تأمین کنیم.

کمک ویژه سپاه به آبرسانی به روستاهای صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد/208 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای آبرسانی/تخصیص 50 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آب شرب یاسوج
اسفندیار برخه در این نشست از خدمات ارزنده سپاه پاسداران به ویژه در محرومیت زدایی در حوزه آب قدردانی و تصریح کرد: اگر سپاه نبود کشور هم نبود، همین سخن بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، در بیان نقش مهم سپاه پاسداران در حراست از داشته های ارزشمند کشور کفایت می کند، به واقع اقتدار و سربلندی کشور مرهون شماهاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در تابستان مشکلاتی بود، سپاه در کنار آبفا تلاش و همکاری های فراوانی نمود، در بحث زلزله سی سخت هم شاهد کمک های ویژه این نهاد انقلابی بودیم. امسال هم بارش ها کاهش محسوسی نسبت به پارسال داشته و قطعاً مشکلات هم عدیده تر خواهد بود.
وی افزود: در بحث اعتبارات به ویژه در سفر ریاست ‌جمهوری عنایت خوبی شد، همیشه شرکت آبفا در شهر یاسوج با بحران در خصوص آب شرب روبرو بوده، که در اقدامی کم سابقه ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب شرب شهر یاسوج در سفر با خیر و برکت رئیس جمهور اختصاص داده شد.
برخه ادامه داد: ۵۰ میلیارد از این پول نقد به حساب آبفا آمده و تا الان حدود ۳۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و پیمانکار تعیین شده است.
وی گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان برای فاضلاب شهر چرام نیز 40 میلیارد تومان مصوب داشتیم که حدود 80 درصد تخصیص داده شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان از اعتبارات محرومیت زدایی گفت و افزود: وزارت نیرو قرارداد ۳۰ هزار میلیارد تومانی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت زدایی منعقد کرده که سهم استان ۲۰۸ میلیارد تومان به صورت نقدی است.
وی با اشاره به تداوم اجرای پروژه های محرومیت زدایی در حوزه آب، بیان داشت: کار را با محوریت بسیج سازندگی شروع کردیم و اکنون بیش از 20 کیلومتر خطوط شبکه و انتقال آب شرب در مناطق محروم و عمدتاً روستایی استان اجرا شده است.
وی در پاسخ به درخواست فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان مبنی بر معرفی روستاهای هدف تخصیص مخازن ثابت و سیار آبرسانی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد روستاهایی داریم که باید با ایجاد چندین ایستگاه پمپاژ و با هزینه تا 30 میلیارد تومان (مثلا در بلوط بلند و برای 10 خانوار) آبرسانی کرد که مقرون به صرفه نیست و پول برق آن هم کمرشکن است یا برخی روستاها اصولاً منابع تامین آب ندارند، این روستاها را به زودی طی نامه مکتوب اعلام می کنیم تا از این شرایط ایجاد شده بهره مند شوند.

کمک ویژه سپاه به آبرسانی به روستاهای صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد/208 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای آبرسانی/تخصیص 50 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آب شرب یاسوجکمک ویژه سپاه به آبرسانی به روستاهای صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد/208 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای آبرسانی/تخصیص 50 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای آب شرب یاسوج

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار