خبرهای داغ:
وزیر نیرو؛

آبرسانی به ۹۶ روستای دارای تنش آب استان قزوین تا پایان سالجاری اجرا می‌شود

وزیر نیرو عنوان کرد: استان قزوین دارای ۸۰۰ روستای نیازمند آبرسانی است که با توجه به انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، آب‌رسانی به ۹۶ روستای دارای تنش آب تا پایان سالجاری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۸۴۵۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان قزوین که به ریاست آیت اله سید ابراهیم رییسی و با حضور مسوولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد بیان کرد: در سال جاری ۲۲۰ میلی‌متر بارش وجود داشته که حدودا دوازده درصد کاهش بارندگی نسبت به شرایط نرمال در استان وجود دارد.

وی با اشاره به طرح‌های مهم آبرسانی در استان قزوین گفت: اولین طرح سد مخزنی نهب است که با اعتباری که در این سفر اختصاص یافت، در سال جاری تکمیل این سد به اجرا می رسد. این سد جهت تکمیل شبکه آبیاری به اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد که در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان آن تأمین شده است.

محرابیان اظهار کرد: دومین طرح سد، سد مخزنی بالاخانلو با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است که هیچ محدودیتی برای این پروژه نداریم.
در مورد آبرسانی از این سد که عمده آن شرب است مقرر شد ماه آینده مناقصه تعیین پیمانکار برگزار شود تا طی دو سال آینده آب به دست مصرف کننده برسد.

وزیر نیرو مهمترین طرح آبرسانی استان را طرح سد طالقان عنوان کرد و افزود: از طریق این سد به ۱۴ شهر و ۱۹۵ روستا است آبرسانی خواهد شد که سرمایه گذاران این طرح تعیین صلاحیت خواهند شد و فراخوانی به زودی برگزار می‌شود که سرمایه‌گذارانی برای این پروژه تعیین صلاحیت می‌شوند و این پروژه برای اجرا به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. با بررسی های انجام شده مقرر شد با واگذاری پساب این سد به سرمایه‌گذار، قرارداد اجرای این سد را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای ۸۰۰ روستای نیازمند آبرسانی است که با توجه به انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، آب‌رسانی به ۹۶ روستای دارای تنش آب تا پایان سالجاری اجرا می‌شود.

وی همچنین به مشکلات شهرستان بویین‌زهرا اشاره کرد و گفت: دانشگاه فنی و مهندسی بویین‌زهرا با ظرفیت ۴ هزار دانشجو و بیش از ۵۰ عضو هیئت علمی، برای تکمیل زیرساخت‌ها نیازمند اعتبار است.

محرابیان گفت: همچنین در صورت صلاحدید وزیر بهداشت، ۳۰ میلیارد تومان بودجه به زیرساخت‌های بهداشتی بویین‌زهرا اختصاص یابد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار