خبرهای داغ:

بستری ۱۱ کرونایی در شرق استان سمنان/نیاز به کار فرهنگی بعد از کرونا در دانشگاه‌ها

شاهرود_ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه هم اکنون ۱۱ کرونایی در شرق استان بستری هستند و شرایط در وضعیت مطلوبی است، گفت: نیاز به کار فرهنگی بعد از کرونا در دانشگاه‌ها هستیم.
کد خبر: ۹۴۲۸۶۲۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

بستری ۱۱ کرونایی در شرق استان سمنان/نیاز به کار فرهنگی بعد از کرونا در دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در تالار پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه، جلسات شورای فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه منظم برگزار می‌شود، گفت: شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی تعیین شده که دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال رفتن به سمت دانشگاه نسل چهار است، دانشگاه جامعه که جامعه چه می‌خواهد در آن راستا حرکت کند.
او با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه که دو سال، زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه فعالیت دارد، گفت: تلاش است تا پایان امسال در موضوع شعار هم اقدام عملی داشته باشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرودبا اشاره به کرونا، افزود: با همکاری همه دستگاه ها، با کمترین تنش و همکاری مردم و تلاش‌های حوزه مدیریت ستاد کرونا امروز شرایط خوبی داریم.
شیبانی تصریح کرد: بعد از دولت سیزدهم واکسیناسیون، شدت و پوشش بیشتر و تنوع واکسن‌های ایرانی و خارجی زیاد شد، هر چند از گردهمایی‌ها و نوروز می‌ترسیدم که دچار سویه جدید نشویم، اما شرایط خوبی را پشت سر می‌گذاریم.
او با بیان اینکه در مجموعه استان سمنان ۱۸ نفر بستری هستند که ۱۱ نفر در شاهرود و ۸ نفر در سمنان هستند و مراجعان سرپایی هم کم شده است، اظهار کرد: اول همگرایی و هم نیرویی تجمیع شده با تلاش و رعایت همه اصول و زدن واکسن که مهم است به این نقطه رسیدیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ادامه داد: پوشش نوبت سوم واکسیناسیون ۵۵ درصد است و الان منزل به منزل رنگ می‌زنیم که واکسن بزنند چرا که اثر واکسن زیاد است و مراجعه کننده جدید نداشته و بستری هم نداشته و در سه هفته اخیر یک مورد فوتی آن هم بدلیل بیماری قبلی و واکسن نزده بوده است.
او تاکید کرد: واکسن زدن بسیار مهم است و واکسن‌های ما ایرانی است از اول انقلاب تاکنون مورد توجه بوده و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
شیبانی با اشاره به حضوری شدن آموزش‌ها و مشکلات فرهنگی بوجود آمده در این دو سال، بر توجه به کار فرهنگی و اعتبار لازم تاکید کرد.
او به سرخک هم اشاره کرد و افزود: یک مورد ابتلا به سرخک در شاهرود قبل از سال مثبت شد که اتباع خارجی بود و درمان شد و در سال‌جاری نیز تاکنون هفت مورد مشکوک شناسایی که مثبت نشدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها