بهره برداری از ۲ پل شیله و نهراب در محور مواصلاتی زاهدان- زابل تا پایان سالجاری
وی برقراری ترافیک عبوری ایمن، ساماندهی و ایمن سازی ابنیه فنی، افزایش عمر مفید راه و ابنیه، جلوگیری از بسته شدن مسیر در زمان وقوع سیلابهای احتمالی را از مهمترین دلایل احداث پل در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و افزود: پل نهراب بطول ۱۹۲ متر و هشت دهانه ۲۴ متری بعد از وقفه چندین ساله در ساخت آن با پیگیری های این اداره کل در تخصیص منابع مالی در مدت ۹ ماه اخیر تکمیل و تا پایان اردیبهشت ماه جاری آماده بهره برداری می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستانوبلوچستان تصریح کرد: همچنین تمام تلاش این اداره کل به منظور تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی در محور زابل - زاهدان بر این است تا پل شیله بطول ۱۶۸ متر با هشت دهانه ۲۱ متری را تا پایان سالجاری آماده بهره برداری نماید.
اکبری افزود: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این دو پل مهم در شمال سیستان و بلوچستان هزینه شده است و برای تکمیل و بهره برداری از آنها نیز افزون بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد.
وی اتمام پروژه های نیمه تمام را از مهمترین اولویت های اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستانوبلوچستان ذکر کرد و گفت: این اداره کل نظر به اهمیت تکمیل پل ماشکید در جلوگیری از مسدود شدن مسیرهای ارتباطی شهرستان مهرستان در زمان طغیان رودخانه های محلی، سال گذشته عملیات احداث این پل را بطول ۱۵۰ متر با ۵ دهانه ۳۰ متری بعد از وقفه حدود ۹ سال به اتمام رساند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستانوبلوچستان با بیان اینکه افزایش ایمنی کاربران جاده ای، صیانت از مزیت ترانزیتی سیستان و بلوچستان و همچنین فراهم شدن زمینه جذب سرمایه گذار ضرورت احداث بزرگراه را در این استان دوچندان می کند، گفت: با برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم در صورت تامین منابع مالی امسال هم همانند سال گذشته شاهد بهره برداری از حداقل ۸۰کیلومتر شبکه بزرگراهی و راه اصلی در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان -بیرجند، زاهدان- نصرت آباد، زاهدان -خاش، زاهدان- میرجاوه، گوهرکوه - بزمان و زابل - زهک باشیم.
اکبری تاکید کرد: تمام تلاش این اداره کل بر این است که به سرعت با اتمام پروژه های درحال ساخت و آغاز قطعات جدید شبکه بزرگراهی استان را کامل و عقب ماندگی تاریخی در این حوزه را در کمترین زمان ممکن جبران نماید.