دکتر نصیری فرماندار گناباد در جلسه شورای زکات گفت:

قرآن کریم هر جا سخن از نماز است موضوع زکات هم مطرح شده است

جلسه شورای زکات شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار ،مسئول زکات شهرستان و سایر مسئولین دولتی در محل سالن شهدای دولت فرمانداری گناباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۹۴۲۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خرسان رضوی ضبح امروز و در جلسه شورای زکات شهرستان دکتر نصیری فرماندار گناباد گفت : در خصوص زکات آنگونه که باید و شاید فرهنگ سازی نشده است نیاز است که مردم به ویژه کشاورزان با احکام زکات به صورت جدی آشنا شوند. 

 

  نصیری افزود :موضوع زکات درمجامع و جلسات قرآنی و تفسیر، شب های ماه مبارک رمضان منتهی به عید سعید فطر توسط روحانیون محترم مطرح و در این حوزه فرهنگ سازی شود. 

 

 وی ادامه داد :ادارات و نهاد های دولتی تسهیلگر و در کنار کمیته امداد امام خمینی و سایر مجموعه های خیریه باشند. 

 

در ادامه امام جمعه گناباد گفت :زكات نيز كه يكي از فروعات دين اسلام مي باشد، احكام و مسايل فراواني دارد كه بر يكايك مسلمانان لازم است در احيا و اقامه احكام آن بكوشند كساني هم كه حكم وجوب زكات به آنها تعلق مي گيرد، بايد احكام آن را درست و دقيق بياموزند، چراكه اگر به احكام اقتصادي اسلام (به خصوص در مورد زكات و خمس) توجه كرده و بدان عمل كنيم، آثار مثبت آن ها به زودي در زندگي ما آشكار گشته و عواقب و نتايج ناشي از عدم اهتمام به اين فريضه هاي اسلامي، از جامعه ديني ما دور خواهد شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار