خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

یکی از پایه‌های اخلاق تفکر و خلوت کردن است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از پایه‌های اخلاق تفکر و خلوت کردن است، گفت: هیچ انسانی حتی در امور دنیوی خودش نمی‌تواند پیشرفت کند مگر اینکه اهل تفکر باشد.
کد خبر: ۹۴۲۹۶۰۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در درس اخلاق اصحاب رسانه استان همدان که به همت خانه مطبوعات استان همدان در اردوگاه فجر همدان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف انبیاء و دین این است که بشر را به مرز عقلانیت برساند.

وی با بیان اینکه بدترین مصیبت برای بشر جهل است، گفت: عقل در مقابل جهل قرار گرفته است، انسان یا جاهلانه زندگی می‌کند یا زیست عاقلانه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه ادیان توحیدی برای عاقل شدن بشر تلاش می‌کند، عنوان کرد: در قرآن کریم برای جهل بشر حدود ۵۰ اثر اجتماعی و فردی مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر انسان عاقل شود مشکلات بشر حل می‌شود، ابراز کرد: یکی از مظاهر عقلانیت استفاده از فرصت‌ها است چرا که ما خود را عاقل می‌دانیم.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در آیات و روایات برای فرد عاقل ۷۰ ویژگی ذکر شده است، بیان کرد: هر کسی یک فهمی از عقلانیت دارد گاهی عقلانیت عقل نیست و جهل است و در نگاه سیاسی و اجتماعی ما عقل تعبیر می‌شود، امروز عقلانیت در دنیا بازار گرمی دارد.

وی با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با بیان اینکه یکی از نشانه‌های عقلانیت بهره‌گیری از فرصت‌هایی است که در اختیار ما است، ابراز کرد: خیلی از فرصت‌ها در اختیار ما گذاشته شده که تکرار شدنی نیستند که هر چقدر از این فرصت‌ها استفاده کنیم عاقل‌تر هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از پایه‌های اخلاق تفکر و خلوت کردن است، ادامه داد: هیچ انسانی حتی در امور دنیوی خودش نمی‌تواند پیشرفت کند مگر اینکه اهل تفکر باشد.

وی با اشاره به نام‌های ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که می‌شود بارهای سنگین را زمین گذاشت و سبک‌بال شد که همه نمی‌توانند آن را درک کنند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه انسان یک موجود ابدی است و باید به آن و حقیقت وجودی خود فکر کند و دچار ظواهر دنیا نشود، تصریح کرد: انسان بر مرکب پوسیدنی سوار است و حقیقیت ما الهی است، حقیقت وجودی ما باطن ما است.

وی با بیان اینکه بشر یک موجود سازنده است و می‌تواند هم خود را بسازد و هم دیگران را، گفت: انسان به جایی می‌رود که خود ساخته است و امروز مشغول تراشیدن وجود ابدی خود هستیم که قرار است رونمایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یکی از توصیه‌ها پیامبر (ص) این است برای ارتقا و رشد همدیگر کمک کنید، گفت: انسان هم در حقیقت خویشتن و هم در تراشیدن پیکر ابدی دیگران مسئول است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس غیر از شما پیکر شما را نخواهد تراشید و حقیقت وجودی شما را شکل نخواهد داد، عنوان کرد: ما قدرت سازندگی را داریم و ذاتا در ساختن خویشتن هنرمند عالم خلقت است.

شعبانی موثقی با اشاره به روایات ابراز کرد: آن چیزی که واجب است در جامعه ایمانی اسلامی رعایت شود و یک مسئولیت انسانی و اسلامی است خیرخواه بودن نسبت به دیگران است و در روز قیامت در خصوص آن سئوال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این عالم، عالم آزادی است، خاطرنشان کرد: آنچه دین بیان می‌کند تبیین است و راه را نشان می‌دهد و اجباری در کار نیست و خیرخواهی این است که اگر برادران دینی ما راه را اشتباه می‌روند به آنها تذکر دهیم که اگر نگوییم به خدا خیانت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار