استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح، شناخته و تعریف شود.
کد خبر: ۹۴۳۰۰۹۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۱


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار، مهدی دوستی شامگاه امروز در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان هرمزگان که با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، عنوان کرد: در زمینه دفاع مقدس، استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح، شناخته و تعریف شود تا فرهنگ و ایثار و شهادت رزمندگان کشورمان در عرصه نبرد دریایی نیز به خوبی ترویج و تبیین شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص جهاد تبیین، ادامه داد: یکی از مواردی که در جهاد تبیین باید به آن توجه کنیم، زنده نگه داشتن یاد 290 شهید مسافر هواپیمای ایرباس مسافربری جمهوری اسلامی ایران است و لازمه آن ایجاد یک نماد در استان هرمزگان جهت تبیین این واقعه در طول تاریخ است که جنایت آمریکا در حمله موشکی به هواپیما مسافربری جمهوری اسلامی ایران که در آن 290 مسافر از جمله 60 کودک به شهادت رسیدند را بیان کند.

استاندار هرمزگان به اهمیت و لزوم راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و افزود: هرمزگان از سابقه 500 ساله مبارزه با استعمار برخوردار است و همچنین طیف گسترده‌ای از شهدا را در عرصه‌های مختلف تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است و نیاز است موزه دفاع مقدس در شان این استان احداث شود که در تامین اعتبارات آن نیز از استان و همچنین با جذب کمک از صنایع فعال در هرمزگان، کمک خواهیم کرد.

دوستی تصریح کرد: در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران در هرمزگان نیز اقداماتی صورت گرفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و علاوه بر اقدامات استانی، این کار نیازمند یک عزم ملی است.

وی گفت: افرادی از فرزندان شهدا و ایثارگران در هرمزگان قابیلت و توانمندی عضویت در هیأت مدیره صنایع این استان را دارند که در این خصوص نیز باید اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات