مسئول سازمان بسیج عشایر استان ایلام از احیاء و مرمت ۳۰ حلقه چاه و چشمه برای آبرسانی به عشایر شهرستان ملکشاهی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۱۴۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ پاسدار محمد ولنتر مسئول سازمان بسیج عشایر استان ایلام گفت: عشایر قشری تولیدکننده هستند که کمترین هزینه را بر روی دوش دولت گذاشته و همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و پا به پای نظام در حرکت اند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی عشایر این استان، به ضرورت حمایت از این قشر مولد پرداخت و تاکید کرد: در خشکسالی‌های اخیر، یکی از اولویت‌های نهاد‌های حمایتی آبرسانی به عشایر استان است.

سرهنگ پاسدار ولنتر افزود: سازمان بسیج عشایر استان و گروه‌های جهادی، با هدف کم کردن هزینه‌های متحمل شده به عشایر ملکشاهی در بحث تامین آب، اقدام به احیاء ۳۰ حلقه چاه و چشمه در این شهرستان کرده است.

وی اظهار کرد: شهرستان ملکشاهی با دارا بودن بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری، یکصد و ۲۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

گفتنی است: عشایر استان ایلام ۱۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که افزون بر تامین ۶۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان، نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز دارند.

احیاء چشمه‌ها برای گذر از بحران خشکسالی

مجموع درآمد سالیانه عشایر استان بالای ۱۵ هزار میلیارد ریال است که این درآمد از طریق فروش گوشت قرمز، شیر و فرآورده‌های لبنی حاصل می‌شود.

ارسال نظرات