خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه قم:

سران قوا برای رسیدگی به ناهنجاری های اقتصادی قیام کنند/ تأکید بر أشد مجازات اخلال‌گران اقتصادی

خطیب نماز جمعه قم گفت: سران و فعالان اصلی قوا باید برای رسیدگی به ناهنجاری‌های اقتصادی قیام کرده و مسائل اقتصادی کشور را قدم‌به‌قدم دنبال کنند و دست چپاول گران، مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان را از رزق و روزی مردم کوتاه کنند و اخلال گران اقتصادی را با اشد مجازات به‌جای خودشان بنشانند.
کد خبر: ۹۴۳۰۳۶۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید محمد سعیدی، در خطبه نماز جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ که در مصلای قدس قم برگزار شد، در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر اکرم (ص) بر اساس آیه ۴۳ سوره توبه عنوان کرد: همیشه در کنار جریان حق، جریان نفاق هم وجود داشته و در صدر اسلام نیز همواره از تهدیدهای داخلی در برابر اسلام بوده است.

وی ادامه داد: با گسترش اسلام در عصر پیامبر، آرام‌آرام جریان نفاق در ساختار جامعه اسلامی رسوخ و نفوذ بیشتری پیدا کرده بود بر قدرتش افزوده شده بود.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) بر اساس تعالیم الهی موظف بودند که همیشه خطر نفاق را به مسلمانان گوشزد کنند، افزود: در جنگ تبوک افرادی برای نرفتن به جنگ عذر آوردند و پیامبر (ص) نیز بر اساس اختیاراتش عذر آن‌ها را پذیرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: خداوند در این آیه با لحنی عاطفی و مهربان ابتدا از عفو و بخشش خودش از پیامبر (ص) نسبت به این اجازه یاد می‌کند و به آن حضرت (ص) می‌دهد.

وی گفت: خداوند در آیه می‌فرماید چرا قبل از اینکه راست‌گویی راست‌گویان برای تو مشخص شود و دروغ‌گویان را بشناسی به آن‌ها اجازه ترک جهاد دادی.

وی با اشاره به اینکه مفسران درباره این آیه توضیحات متعددی بیان کردند، اظهار کرد: اول باید بدانیم که پیامبر در این اجازه‌ای که صادر کنند از جانب خدا کاملاً صاحب اختیار بودند؛ زیرا بر اساس قرآن، پیامبر هیچ وقت از پیش از خود چیزی را بیان نمی‌کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه خداوند در قرآن خطاب به مؤمنان می‌گوید به کسی در نزد شما اظهار اسلام می‌کند نگویید مسلمان نیستی، افزود: از این آیه متوجه می‌شویم وقتی مسلمانی حرفی را می‌زند نباید فوری آن را تکذیب و متهم به دروغ‌گویی کنیم و پیامبر (ص) نیز وقتی کسانی که به ظاهر مسلمان هستند برای نرفتن به جبهه عذر آوردند و به ظاهر عمل کردند عذر آن‌ها را پذیرفتند.

وی اظهار کرد: اما خداوند در این مورد خاص، اراده دیگری داشتند و به پیامبر (ص) فرمودند آن‌هایی که در مورد جنگ تبوک مرخصی خواستند باید امتحان می‌شدند تا مردم، جبهه گریزان و تکلیف گزیران را بشناسند زیرا این افراد هم گناه شخصی (سوگند دروغ) و هم گناه سیاسی داشتند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم عنوان کرد: پیام راهپیمایی روز قدس امسال این بود که علی‌رغم اینکه دشمنان تلاش می‌کنند انسان را از معنویت دور کنند، مردم بر معنویت و ضدیت با فساد پافشاری دارند و این سرمایه معنوی را نگهدارنده هویت، عزت و استقلال کشورشان می‌دانند و افرادی که با ولنگاری به احکام دین از قبیل روزه‌خواری و...می‌خواستند از جامعه و مردم معنویت زدایی کنند راه به جایی نخواهند برد.

وی ادامه داد: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی برای خسته کردن مردم است به همین خاطر همه مسئولین و دستگاه‌های حاکمیتی باید برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن، بی‌وقفه تلاش کنند.

وی ادامه داد: سران و فعالان اصلی قوا باید برای رسیدگی به این ناهنجاری‌های اقتصادی قیام کرده و مسائل اقتصادی کشور را قدم‌به‌قدم دنبال کنند و دست چپاول گران، مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان را از رزق و روزی مردم کوتاه کنند و اخلال گران اقتصادی را با اشد مجازات به‌جای خودشان بنشانند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س)، افزود: رهبر معظم انقلاب در آخرین جمعه ماه رمضان (روز قدس) خطاب به جهانیان صحبت کردند و عملیات فداکارانه جوانان فلسطینی را موجب سپر دفاعی برای فلسطین و بشارت دهنده آینده متفاوت دانستند و گفتند اراده شکست‌ناپذیر در فلسطین و همه منطقه غرب آسیا جایگزین ارتش شکست‌ناپذیر صهیونیست شده است و ارتش جنایت‌کار مجبور شده است که آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری گفت: امروز از مصادیق جهاد تبیین، تبیین اندیشه‌های شهید مطهری از طرف حوزویان و دانشگاهیان است. از دولت انتظار داریم که در حد امکان دغدغه معلمان را رفع کند.

ارسال نظرات