رئیس هلال احمر دیّر:

۱۳ خانه هلال در شهرها و روستاهای شهرستان دیّر ایجاد شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر گفت: ۱۳ خانه هلال در روستاها و بخش‌های شهرستان دیّر مستقر هستند که در مواقع بحران یاری گر جمعیت هلال احمر هستند.
کد خبر: ۹۴۳۰۵۳۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹

۱۳ خانه هلال در شهرها و روستاهای شهرستان دیّر ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر،عباس ریزیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان دیّر با تبریک هفته هلال احمر، اظهار داشت: مهمترین دغدغه ما در جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر با ۱۷ سال قدمت نبود انبار امدادی است و این باعث شده تا در مواقع بحران از شهرستان‌های همجوار و مرکز استان کمک بگیریم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر افزود: تاکنون نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های متعددی داشته‌ایم تا مشکل زمین حل شود که انتظار می‌رود در بحث اعتبارات ساخت آن نیز همکاری شود.

وی عنوان کرد: با توجه به حوادث گوناگون در شهرستان دیّر نیاز است که دو پایگاه امداد و نجات مستقر در جاشک و اسکله صیادی به آمبولانس تجهیز شوند.

ریزیان درباره عملکرد جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر در سال گذشته، گفت: در حوزه جوانان، برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۰ مدرسه با پوشش دهی هزار و ۶۰۰ نفر و ۲۳ مانور سراسری زلزله در ۲۰ مدرسه با حضور دوهزار دانش آموز برگزار شده است.

وی درباره عملکرد حوزه داوطلبان هلال احمر شهرستان دیّر، خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه درمانی ویژه بیماران خاص و نیازمند به ارزش دو میلیارد ریال، توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح فرشتگان رحمت، اهدا ۳۷۴ واحد خون و برپایی ۴۳ پایگاه سلامت انجام گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر گفت: در بحث امداد و نجات، برگزاری دوره‌های تخصصی حمل و نقل جاده‌ای و پیش بیمارستانی و خدمات رسانی در حوادث جاده‌ای و دریایی و شهری و توزیع اقلام زیستی و بهداشتی در بارندگی‌ها انجام گرفته شده است.

وی ابراز کرد: در حوزه آموزش و پژوهش دوره پدافند غیرعامل، پیش بیمارستانی، حمل و نقل جاده‌ای، امداد و کمک‌های اولیه و آموزش‌های همگانی برگزار شد.

ریزیان عنوان کرد: اکنون ۱۳ خانه هلال در روستاها و بخش‌های شهرستان دیّر مستقر هستند که در مواقع بحران یاری گر جمعیت هلال احمر هستند.

وی از افتتاح بزرگترین خانه هلال در شرکت متانول کاوه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همچنین خانه هلال کارگری در شیلات دیر نیز راه اندازی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر یادآور شد: بانک امانات پزشکی هلال احمر شهرستان دیّر اقلامی مانند تخت، واکر، ویلچر و … بصورت امانت در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد که از خیرین و کسانی که نذر سلامت دارند دعوت می‌کنیم در این پویش شرکت کنند.

وی در پایان آمادگی جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر برای عضوگیری داوطلبانه عموم مردم اعلام کرد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات