رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: معلم باید بداند که به‌شدت در شکل‌گیری شخصیت علمی و اخلاقی متعلم خود تأثیرگذار است و این تأثیر چه مثبت و چه منفی تا همیشه در ذهن و روح دانش‌آموزان باقی می‌ماند.
کد خبر: ۹۴۳۰۶۷۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: به‌ مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و پاسداشت مقام معلم، سمنبر میرازیی که به مناسبت روز معلم به‌صورت سرزده از مجتمع سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند بازدید کرد، در جمع معلمان این‌ دبستان گفت: تربیت نیروی انسانی در همه اعصار بر عهده مربیان و معلمان است و همه افراد جامعه در هر پست و جایگاهی تربیت یافته معلمان هستند.

وی افزود: دانش‌آموختگانی مانند شهید طهرانی‌مقدم و احمدی‌روشن و امثالهم دست‌پرورده معلمان هستند که به‌عنوان سرمایه ارزشمند کشور توانستند مفید و ماندگار باشند و این برای ما معلمان تذکر جدی است که مشغول خدمت به جوانان هستیم و باید با این نگاه که نسل آینده جامعه شیعه را در دست داریم با علم و تربیت صحیح و روح و روان سالم تربیت کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به شرایط حساس و بحرانی کنونی در حوزه علمی و فرهنگی، مسؤلیت همه به‌ویژه معلمان درباره پرورش منابع انسانی قوی و توانمند سنگین‌تر است تا نسل نوجوان و جوان را به‌خوبی در زمینه تعلیم و تربیت پرورش دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند مطرح کرد: معلم باید متوجه اهمیت و ارزش و نتیجه شغل مهم و اثرگذار خود باشد و با تمام وجود در کنار تعلیم به پرورش و تربیت نسل آینده که ارزشمندترین سرمایه کشور هستند ‌نیز اهتمام ورزد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زرند با اشاره به این نکته که معلمی شغل انبیاست به اهمیت و ارزشمندی این شغل و البته پرخطر بودن و حساسیت نحوه برخورد و پرورش نسل آتی اشاره کرد و گفت: معلم باید بداند که به شدت در شکل‌گیری شخصیت علمی و اخلاقی متعلم خود تأثیرگذار است و این تاثیر چه مثبت و چه منفی تا همیشه در ذهن و روح دانش‌آموزان باقی می‌ماند و منشأ فکر و عقیده و یا رفتار او است.

میرزایی در جمع معلمان دبستان پسرانه سما نیز با گرامیداشت یاد علامه و متفکر بزرگ، استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم به بیان اهمیت معلمی به عنوان عشق و نه شغل پرداخت و گفت: به‌دلیل اینکه نوجوانان و جوانان تحت تعلیم و تربیت شما عزیزان، همانانی هستند که مدیران و مجریان و مهندسان و پزشکان و استادان و …‌در سطوح مختلف کشور می‌شوند و این امر خود به تنهایی برای درک عظمت مقام معلم کافی است؛ بنابراین باید با دقت و حساسیت بیشتری کار کنید تا از میان همین عزیزان مخترعان و مبتکران و سایر متخصصان پرورش یابند و به این منظور با وجود همه مشکلات و در شرایط فشارهای مختلف اقتصادی به‌دلایل مختلف مانند تحریم و .‌. باز هم معلمان باید در زمینه تزریق روحیه شادابی و نشاط و امید به بهبود شرایط و آینده بهتر به دانش آموزان خود بکوشند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که مشغول‌ تربیت نسلی هستیم که امیدوارم زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و مفید و مهیا برای دوران منجی عالم حضرت صاحب‌الامر ارواحنافداه باشد

ارسال نظرات