خبرهای داغ:
رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه و نیروهای مسلح، گفت: نقش تبیین در ارتقای توان رزم اخیر اهمیت است.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۶۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام شعبانعلی مصالحی‌ نسب، رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در پنجمین گردهمایی"جهاد تبیین" ویژه فرماندهان و مسوولان یگان‌های عمده ارشد نظامی نیروی زمینی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ضرورت جهاد تبیبن افزود: تحریف حقایق و وارونه نشان دادن آن توسط دشمن، تلاش دشمن برای برتری در جنگ روایت‌ها، حفظ زنجیره تواصی، حفظ آرمان‌ها، عملیاتی شدن ارزش‌ها، حفظ حضور مردم در صحنه، مُطالبه‌گری، مقابله با فتنه‌ها و جلوگیری از انحراف جوانان از مهمترین علل ضرورت جهاد تبیین است.

وی با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در جهاد تبیین اظهار داشت: مهمترین وظیفه انبیا و اولیا جهاد تبیین بوده است و باید بدانیم اگر درست روایت نکنیم، دشمن با دروغ ، حقایق را تحریف خواهد کرد.
رییس عقیدتی، سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: تاریخ انقلاب نشان می‌دهد هر کجا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کردیم، موفق بوده‌ایم که نمونه آن طرح‌های سی‌گانه لبیک است که در ارتش در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: باور به پیروزی حق، پیاده شدن ارزش‌هایی همچون شهادت طلبی، تلاش برای تحقق آرمان‌هایی چون زمینه‌سازی ظهور و ایجاد تمدن نوین اسلامی، رفع دغدغه‌های نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و معیشت، تبیین نیازها، تحلیل‌ها درست و نگاه به پدیده‌ها، بیان اولویت‌ها و تبیین قلبی و دغدغه‌مندانه، هشت راهبرد جهاد تبیین است.
حجت‌الاسلام مصالحی‌ نسب با بیان ضرورت تبیین معارف دینی مثل عفاف و حجاب و مهدویت اظهار کرد: دشمن بدنبال ترسیم نبرد خیر و شر طبق دیدگاه‌های استکباری و شیطانی خود است  بر همین اساس از طریق فیلم و سایر محصولات رسانه‌ای، کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران را در جبهه شرّ به تصویر می‌کشد.
وی اضافه کرد: در همین راستا دشمن با بهره‌گیری از نظرات افرادی همچون "ساموئل هانتینگتون" (واضع نظریه برخورد تمدن‌ها) و "فرانسیس فوکویاما"(واضع نظریه پایان تاریخ) بدنبال نظریه‌پردازی ایدئولوژیک برای اقدامات جنگ‌طلبانه خود و ترسیم چهره خِیرخواهانه از این اقدامات است.

نقش تبیین در ارتقای توان رزم اخیر اهمیت است
رییس عقیدتی، سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به در پیش بودن ایام رحلت امام خمینی(ره) تصریح کرد: اصول و دستاوردهای انقلاب مانند اندیشه مقاومت، شخصیت و راه امام راحل باید تبیین شود زیرا دشمن بدنبال آن است که تفکر امام را از بین برد.
وی انقلابی‌گری را از راهبردهای نظام اسلامی برشمرد و ادامه داد: تبیین انقلابی‌گری دغدغه‌مندانه، مسأله مذاکره با آمریکا، ضرورت افزایش جمعیت و تکثیر نسل، خطر نفوذ، مباحث تاریخی مثل تبیین مشروطه، تاریخ حکومت علوی مُبتنی بر نهج‌البلاغه، از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند در جهاد تبیین به آن پرداخته شود.
حجت‌الاسلام مصالحی‌ نسب، اقدام بهنگام، مداومت و استمرار، بهره‌مندی از بستر فضای مجازی، بهره‌گیری از هنر، احساسات، پاسخ به گره‌های ذهنی مخاطب، گفتمان سازی و جریان‌سازی و نوآوری در بیان همراه تبلیغ با عمل را از الزامات جهاد تبیین برشمرد.
وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و مذهبی باید موجب رفع شُبهات شود.
رییس عقیدتی، سیاسی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: مسوولان فرهنگی باید در بخش‌های مختلف مراکز نظامی حضور یابند و منتظر مراجعه نباشد بلکه باید در قالب تبلیغات چهره به چهره، حلقه‌های محبت و معرفت، استفاده از ظرفیت مجازی، استفاده از فیلم و کلیپ و سایر ظرفیت‌ها، جهاد تبیین را عملی کنند.
وی تاکید کرد: همانگونه که دشمن برای تحقق اهداف خود برنامه‌ریزی می‌کند لازم است ما هم برنامه‌ریزی کنیم و از همان روش هایی که برای گمراه کردن بهره می‌جویند، برای هدایت بهره جست.

حجت‌الاسلام مصالحی‌ نسب یادآور شد: تزریق روحیه امید از طریق بیان پیشرفت‌ها و اعترافات دشمن به موفقیت‌های نظام اسلامی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ تشکر و قدردانی می‌تواند نقش مهمی در امیدآفرینی و نشاط اجتماعی داشته باشد.

پنجمین گردهمایی جهاد تبیین ویژه فرماندهان و مسوولان یگان‌های عمده ارشد نظامی نیروی زمینی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، امروز در سالن همایش‌های کوثر ارتش منطقه اصفهان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها