معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:

عملکرد گروه های جهادی موجب افزایش عدالت اجتماعی در مناطق محروم شده است

هژبری با بیان اینکه عملکرد گروه های جهادی موجب افزایش عدالت اجتماعی در مناطق محروم شده است، گفت: محرومیت زدایی و خدمت در مناطق محروم رکن اساسی گروه های جهادی است.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۰۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، صبح امروز(۱۸ اردیبهشت) در نشست مجمع گروه های جهادی، اظهار کرد: بسیجیان در آسمان تاریخ این ملت همانند ستارگان درخشانی بودند که در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی نقش خود را در دفاع از کیان اسلامی ایفا کردند.

« سعید هژبری» با اشاره به اینکه  یکی از برگ های زرین انقلاب اسلامی وجود بسیجی ها در جبهه های جنگ در طول ۸ سال دفاع مقدس بوده است، گفت: امروز بسیج در خارج از کشور در مبارزه با داعش نقش مهمی را ایفا کرده است که حشد الشعبی یک نمونه بارز از تبلور بسیج بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایمان بسیجی، اعتقاد راسخ قلبی بسیجی و ولایتمداری و ولایت پذیری بسیجی از مهم ترین ویژگی های بسیجیان است، ابراز کرد: بسیجیان محدودیت زمانی و مکانی  را نمی شناسند و در همه برهه های زمانی با تمام توان در راستای خدمت به مردم وارد عمل شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان ایلام ابراز کرد: انقلاب اسلامی زمینه تبلور فعالیت های مهمی برای بسیج فراهم کرده است و با تاکید مقام معظم رهبری رویکرد جدید این نهاد در حوزه سازندگی بوده است که بخشی از نظام بسیجی به امور سازندگی بپردازد که نشان دهنده تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

هژبری با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی گام بر می دارد، تصریح کرد: رکن اساسی در بسیج سازندگی محرومیت زدایی است که با استفاده از توان دانشجویان در اوقات فراغت و کسانی که به هر شکل که می خواهند کاری را برای مردم انجام دهند، موجب خدمات بسیاری خوبی در حوزه های مختلف از جمله مسکن محرومین، کشاورزی، آبیاری و سایر حوزه ها شده است که موجب پررنگ تر شدن عدالت اجتماعی در سطح جامعه شده است.

وی با تاکید بر اینکه  کارکرد گروه های جهادی موجب می شود که عدالت اجتماعی در سطح جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: هنگامی که بخشی از نیروهای بسیج در فعالیت های عمرانی و آبادانی فعالیت می کنند بیانگر این است که جمهوری اسلامی دارای امنیت و اقتدار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان ایلام با اشاره به اینکه گروه های جهادی در ایام کرونا و سیل و کمک های مومنانه به خوبی در استای کمک به مردم پای کار بودند، افزود: نیازهای مناطق محروم به درستی تشخیص داده شود و همکاری و همگرایی  بین گروه های جهادی و برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد و در هم راستای هم کار کنند.

هژبری با اشاره به انعقاد ۹ تفاهم نامه بین دستگاه های اجرایی استان و  بسیج سازندگی، ابراز کرد: آیین  نامه اجرایی تفاهم نامه با گروه های جهادی و بسیج سازندگی تدوین و ابلاغ شده است و دستگاه های  اجرایی می توانند با بسیج سازندگی تفاهم نامه  منعقد کنند و از اعتبارات دولتی به گروه های جهادی اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه برای استان ایلام در ردیف بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب اجرای طرح های محرومیت زدایی از طریق دستگاه های اجرایی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم بخشی از کاستی ها و مشکلات استان با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در استان را برطرف کنیم.

ارسال نظرات