خبرهای داغ:
استاندار همدان:

نقش دیوان محاسبات در نظارت ارگان‌های دولتی، محوری است

همدان- استاندار همدان گفت: نقش دیوان محاسبات در نظارت ارگان‌های دولتی، نقشی محوری است و باید عملکرد دیوان و ادارت طوری باشد که کمتر شاهد به وجود آمدن پرونده‌های جدید باشیم.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۰۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان که با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: قطع به یقین رویکرد دولت سیزدهم بر فسادستیزی است و برای آن ضوابط و مقررات مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه از سال‌های اول انقلاب تاکنون سعی شده از مدیران پاکدست استفاده شود به ویژه در دولت سیزدهم گفت: مدیران استان همدان نهایت سلامت کاری را دارند و همواره مورد توجه بوده و در این دولت همواره مورد تاکید بوده است.

استاندار همدان افزود: سعی کردیم بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری از افراد فسادستیز در دستگاه‌های دولتی استفاده کنیم و نباید کوچک‌ترین شائبه‌ای از فساد در مدیران ما وجود داشته باشد.

وی گفت: در حالی که دولت در تنگنای شدید به سر می‌برد و آوار به جا مانده و بدهی‌های سنگین از دولت پیشین و مبحث ارز ترجیحی باعث شده دولت فعلی و مردمی سیزدهم در فشار سنگینی قرار گیرد و به زعم فراهم نشدن زیرساخت‌های مناسب در راستای حفظ اقشار آسیب‌پذیر نیازمند ایثارگری مدیران جدید در استان هستیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه نقش دیوان محاسبات در نظارت ارگان‌های دولتی، نقشی محوری است و باید عملکرد دیوان و ادارت طوری باشد که کمتر شاهد به وجود آمدن پرونده‌های جدید باشیم چراکه گرفتاری‌ها و سختی‌های شرایط فعلی زیاد است و نباید به خطا برویم و وقت را هدر دهیم، ابراز داشت: بزرگ‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: باید در این شرایط سخت به مدیران خود شجاعت بخشیم و ریسک‌پذیری ممکن است پایین بیاید و مراقب سرمایه‌های ملی و بیت المال باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان نیز در ادامه گفت: به طور قطع دیوان محاسبات از مدیران پاکدست که در راستای حل مشکلات مردم گام برمی‌دارند حمایت می‌کند تا امکان ریسک‌پذیری این افراد افزایش یابد و گام‌هایی مؤثر برای اعتلای استان بردارند.

علی کرمانی با بیان اینکه خط قرمز ما حیف و میل بیت المال است، افزود: به شورای نظارتی اهمیت زیادی می‌دهم و در جلسات حضور مؤثری خواهم داشت که بسیاری از مسائل در این شورا قابل حل خواهد بود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات 5 ساله حاتم نیکخو، علی کرمانی به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات