رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: گروه‌های جهادی در استان گیلان همواره نقش مهمی در حل مشکلات و بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی مثل کرونا داشته است.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۴۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ احمد ابراهیمی در رزمایش جهادگران فاطمی در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه بسیج سازندگی یکی از اقشار مهم در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در ۲۲ سال از طول عمر خود خدمات ارزنده‌ای در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان انجام داده است و این روند ادامه‌دار است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهارسال گذشته توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، افزود: امروز به همت جهادگران در چهار سال گذشته اقدامات خوبی از جمله ساخت مسکن محرومین و آب رسانی به مناطق محروم و روستایی انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از ثبت بیش از سه هزار گروه جهادی در سامانه اطلس خبر داد و افزود: بر اساس آمار امروز سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی از همه اقشار و تخصص‌ها ثبت شده است.

ابراهیمی نقش بسیج در حل مشکلات کشور را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: گروه‌های جهادی در استان گیلان همواره نقش مهمی در حل مشکلات و بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی مثل کرونا داشته و در طی این مدت سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی و از همه اقشار بسیج ثبت شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت نخبگانی، علمی و تخصصی بسیج در سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: بسیج دارای ظرفیت نخبگانی و علمی بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف است که اگر از آن در راستای حل بحران‌های مختلف استفاده شود می‌توان به موفقیت‌های فراوان رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در کل کشور گفت: این رزمایش به مدت زمان ۱۰ روز به کار خود در سرتاسر کشور ادامه داده و در این مدت مردم با اقدامات بسیج سازندگی آشنا خواهند شد.

به گفته ابراهیمی در این گیلان هشت هزار و ۹۶۰ جهادگر در غالب ۸۰۰ گروه جهادی در این استان فعالیت دارند.

وی با قدردانی از همراهی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران در خصوص رفع محرومیت در کشور افزود: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه همواره یار و یاور بسیج سازندگی بوده است که نمونه بارز آن اهدا جهیزیه به نوعروس و داماوان نیازمند، توزیع ۷۵۰ هزار بسته معیشتی در گیلان در دو سال گذشته، ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین و ۲۵ کیلومتر آبرسانی به مناطق روستایی و محروم از جمله این اقدامات بوده است.

ارسال نظرات