دکتر حسین امامی نماینده شهرستان طرقبه وشاندیز در مجلس شورای اسلامی:
دکتر حسین امامی نماینده شهرستان طرقبه وشاندیز در مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج بینالود به مناسبت هفته عقیدتی در مورد مسائل سیاسی روز داخلی و خارجی به تحلیل و سخنرانی پرداخته و در انتهای جلسه به سوالات و شبهات سیاسی حاضرین پاسخ داد.
کد خبر: ۹۴۳۱۳۰۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، دکتر امامی،نماینده مردم شهرستان طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج بینالود گفت: شهیدمطهری دو مقام ویژه داشتند یکی آموزگاری و دیگری شهادت، که هر دو از بالاترین مراتب توفیق هستند و در کلام اهل بیت بسیار مورد توجه قرار گرفته اند همچون روایت نبوی: ( اطلب العلم و لو بالصین ) علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد و همینطور مقام شهادت، که حضرت علی (علیه السلام) با آن همه افتخارات و توفیقات در طول عمر با برکتشان فقط در لحظات شهادتشان فرمودند: (فزت و رب الکعبه) به پروردگار کعبه سوگند رستگار شدم.

دکتر امامی نسبت به شرایط فعلی مجلس نیز گریزی زده و مطرح کرد: همانطور که رهبری فرمودند "کلیت و مجموع مجلس فعلی مطلوب است و این مجلس یکی از مجالس قوی انقلابی هست،" که ان شاالله انقلابی بماند، اما انتقاداتی هم وارد است، که باید برطرف شود.

یکی از مسائل مطرح و مورد سوال مردم از مجلس طرح شفافیت است، که دو موضع نسبت به این مسئله وجود دارد: یکی موافقین شفافیت مطلق و دیگری موافقین شفافیت مقید، که نظر ما همین شفافیت مقید است یعنی شفافیت در مخارج ، سفرها ، مواضع داخلی و خارجی ، رای به لوایح و... اما در مسائلی مثل رای به وزرا شفافیت آرا به صلاح مردم نیست چراکه به تجربه دیده شده درصورت رای به مخالفت به وزیری که نهایتا تایید میشود باعث بی توجهی آن وزیر به حوزه انتخاباتی نمایندگان مخالف میشود که کاملا خلاف منافع مردم می باشد.

همچنین وی نسبت به وضع موجود دولت افزود: دولت در مجموع مطلوب است لکن اینجا هم ایرادتی وارد است ولی باید توجه داشت جنس این ایرادات با دولت قبلی متفاوت است و به طور کلی میتوان گفت پشت پرده این مشکلات چندین عامل است که به طور خلاصه ذکر میکنیم: اول اینکه دولت نوپا هست و هنوز زیر یکسال است که تحویل گرفته شده و قطعا انتظار معجزه نداریم. دوم اینکه دولت در شرایط تحریم های فلج کننده تحویل داده شد. سومین دلیل بحث ویروس کرونا میباشد که تاثیر منفی زیادی داشت اما همین دولت توانست اوج گیری کرونا را مهار و کنترل کند و تعداد 600 فوتی را در روز به زیر 60 برساند کاری که دولت قبلی انجام نداد. چهارمین دلیل را میتوان بودجه امسال دولت ذکر کرد، بودجه ای که دولت قبل آن را تصویب کرده بود و طبق نظر متخصصین خبره بدترین بودجه ها می باشد که بعید نیست تعمدی هم باشد، 400 هزار میلیارد کسری بودجه وجود دارد با این همه میبینیم این دولت 150 میلیون دوز واکسن، که هر کدام میانگین 200هزار تومان می باشد وارد کرده کاری که دولت قبل انجام نداد. پنجمین دلیل خلق پول بی پشتوانه در دولت قبل می باشد به نحوی که ،900 هزار میلیارد تومان دولت قبل از بانک مرکزی استقراض کرده بوده که نه تنهاریالی در این دولت استقراض نشده بلکه بدهی قبل هم تسویه شده است. وی افزودششمین دلیل وضع موجود بحث جنگ روسیه و اکراین است و بویژ در نرخ روغن و گندم چراکه 50 درصد روغن و گندم جهان را این دو تولید میکنند. ایشان آخرین دلیل را حضور بقایا بانیان وضع موجود در بدنه دولت ذکر کردند که تعمدا سنگ اندازی میکنند که باید دولت هرچه سریع تر خود ر ا پاکسازی کند.

دکتر حسین امامی در انتها شرایط را امیدوارانه و رو به بهبودی توصیف کردند و با آرزوی ظهور مصلح حقیقی عالم بشریت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به سخنان خود پایان دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها