خبرهای داغ:

۹۷ رسانه مجوزدار در استان سمنان فعالیت می‌کنند/نداشتن سواد رسانه آسیب‌های اجتماعی را دارد

شاهرود_معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: استان با دارا بودن ۹۷ رسانه مجوزدار رتبه یازدهم را در کشور دارد.
کد خبر: ۹۴۳۱۳۷۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل صادقی نژاد در کارگروه مطبوعات و رسانه اداره ارشاد شهرستان شاهرود که در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶۳ پروانه فعالیت روزنامه‌های کثیرالانتشار در استان سمنان صادر شده است.
او اضافه کرد: به زودی ۷۰ نشریه که از سال ۷۵ تاکنون لغو مجوز شدند، می‌توانند برای فعالیت دوباره در پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نام نویسی کنند.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اقتصاد رسانه در استان با مشکلات زیادی روبه رو است، افزود: نظارت و شفافیت مالی در انتشار آگهی‌های دولتی ضروری است.
او یاداوری کرد: در سال‌های گذشته به دلیل ظهور و بروز رسانه‌های الکترونیک و فضای مجازی ضربه مهلکی بر بدنه مطبوعات وارد شد و آن‌ها را بیش از گذشته به حمایت‌های مالی همچون آگهی‌های دولتی وابسته کرد.
ابوالفضل صادقی نژاد همچنین در نشست کارگروه فعالان فضای مجازی شهرستان شاهرود نیز با بیان اینکه بیشتر به دنبال کمک به این بخش، توانمند سازی با تولید محتوا و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن هستیم، افزود: اگر به خوبی از این فرصت استفاده نکنیم دچار لطماتی خواهیم شد که جبران ناپذیر است.
وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: آسیب‌های فضای مجازی و تغییر ارزش‌ها در آن ناشی از نداشتن سواد رسانه است.
در این نشست فعالان فضای مجازی به همکاری نکردن و پاسخگو نبودن درست مسئولان با فعالان این فضا، نداشتن محوریت مشخص در فضای مجازی، نداشتن همدلی و همکاری و ... اشاره کردند و خواستار رفع شدن مشکلات فضای مجازی در شهرستان شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها