دیدار با خانواده شهدا برای ما مایه افتخار است

در آستانه برگزاری کنگره سراسری ۴ هزار شهید روحانی کشور و گرامیداشت ۵۴ شهید روحانی لرستان، مسوولان استان با خانواده‌های شهدای روحانی دیدار داشتند
کد خبر: ۹۴۳۱۶۵۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،در آستانه برگزاری کنگره سراسری ۴ هزار شهید روحانی کشور و گرامیداشت ۵۴ شهید روحانی استان دیدار با خانواده‌های شهدای روحانی شهید عبدالحسین مبشر، علی عباس حسین پور و شهید شیخ محمد کشوری دیدار داشتند.
این دیدار توسط فرمانده سپاه لرستان، نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل بنیاد شهید استان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، رییس حوزه های علمیه استان و مسئول بسیج طلاب انجام شد.

 

به صورت همزمان این دیدار در سراسر استان توسط مسئولان شهرستانی از خانواده شهدای روحانی نیز انجام شد. 

شهید علی عباس حسین پور از شهدای روحانی استان است که مقصد اولین دیدار این جمع بود، در جمع برادران شهید یادی از این شهید شد و  یکی از برادرانش اینگونه توصیف کرد که شهید علی عباس حسین پور در مرداد 1345 در خرم آباد به دنیا آمد،تحصیلات ابتدای را در مدرسه سعید به پایان برد و این درست زمانی بود که شهید محراب آیت الله مدنی به خرم آباد تبعید شده بود او مرادش را یافته بود و همیشه در منزل آن شهید حضور پیدا می‌کرد و در جلسات وی شرکت میکرد و مکبر نماز آن حضرت و دست پرورده و شاگرد آن شهید بزرگوار بود.

او مقطع راهنمایی را در حالی به پایان برد که انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی (ره)به پیروزی رسید و در دوران دبیرستان با توجه به این که مسئول انجمن اسلامی دبیرستان امام بود در اسلامی کردن جو دبیرستان تاثیر فراوان داشت.

وی بیان کرد: وی علاوه بر مسئولیت انجمن اسلامی دبیرستان و مسئولیت آموزش عقیدتی بسیج سپاه خرم آباد به ورزش هم علاقه وافری داشت و در یک مسابقه سراسرس توانسته بود مقام نایب قهرمانی دو و میدانی کشور را به دست آورد. 

برادر شهید گفت: هنوز در سال سوم دبیرستان درس می‌خواند که تکلیف و دین او را به جبهه های نبرد کشانید و در اولین ماموریت در تاریخ 30 بهمن 61 در خرمشهر مجروح گردید و با آغاز عملیات خیبر مجدداً به خط مقدم رفت و برای بار دوم در طلائیه مجروح گردید که مجروح بودن ایشان را هم دانشگاهیهایش تا بعد از شهادتش نمی دانستند و این نشانه اوج اخلاص وی بود و با توجه به اینکه در هر 2 بار مجروحیت از ناحیه پا مورد اصابت ترکش قرار گرفت نتوانست ورزش قهرمانی را ادامه دهد. 

وی افزود: با اعلام کنکور سراسری دانشگاه علوم اسلامی رضوی براس کسب معارف اسلامی ثبت نام کرد و با قبول شدن در دانشگاه دوره تازه ای در زندگی او آغاز شد و همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزه علمیه نواب مشهد مقدس نیز طلب علم کرد. 

 

حسین پور بیان کرد: با ایمان اسلامی و یقین روشنی که بر دل داشت نتوانست طاقت بیاورد و دوباره به سوی جبهه های حق علیه باطل روی آورد و در طول مدتی که در جبهه بسر برد از خود مدیریت و قدرت و شجاعتهای فراوانی نشان داد و این باعث شد که مسئولیت‌های خطیری را در دفاع مقدس تقبل کند که به برخی از آنها معاونت اطلاعات عملیات قرارگاه نجف (محور2)فرمانده گروهان شناسایی لشگر ولیعصر (عج)عضو واحد اطلاعات نظامی قرارگاه سلمان،عضو واحد اطلاعات سپاه لرستان  بود. 

وی بیان کرد: وی در عملیات والفجر 8 در حالیکه به گفته دوستانش 40 روز در استقبال از شهادت روزه بود به عنوان غواص خط شکن شرکت کرد و در سیاهی شب از موج های عظیم رودخانه وحشی اروند که در اثر جزر و مد در شب به وجود می آید گذشت،توانست همراه با دیگر همرزمان خود خط مستحکم دشمن را ساحل فاو را بشکند و راه را برای عبور نیروهای پیاده هموار سازد. 

حسین پور ادامه داد: وی در غروب 23 بهمن 64 در فاو هنگام گرفتن وضو از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیایی قرار گرفت و در حال گفتن یا زهرا به شهادت رسید. 

وی خاطر نشان کرد: نکته بسیار جالب و قابل توجه اینکه پیکر مطهر ایشان به جای اینکه به زادگاهش خرم آباد انتقال یابد به مشهد مقدس فرستاده شد و این نشانه اوج اخلاص و ارادت وی به علی بن موسی الرضا (ع)و همچنین لطف و عنایت حضرت به ایشان بود. 

برادر شهید افزود: به طوری  که بعد از رسیدن جنازه به مشهد مقدس پیکر او را در حرم مطهر به طواف بردند و سپس در دانشگاه به عنوان اولین شهید دانشگاه به گرد او حلقه زدند پیکر مطهر وی فضای دانشگاه را معنوی نمود که در این رابطه یکی از دانشجویان بیان کرده است: او باز آمد و ما با او نماز گذاردیم او امام جماعت شده بود،او خوابیده نماز می خواند و بار دیگر در بالای سر حضرت رضا (ع)از ولی نعمتش تشکر کرد. 

 

دیدار با خانواده شهدا برای ما مایه افتخار است 

حجت الاسلام احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان در این  دیدار گفت:   دیدار با خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان ایثار وجهاد و  شهادت که همه مدال های افتخار را همراه باخود دارند برای ما مایه افتخار و سر افرازی است. 

وی افزود: خانواده شهید حسین پور الگوی یک خانواده جهادگر و پر تلاش هستند که مستحکم در مسیر آرمان‌‌های اسلامی و دینی ایستاده اند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: روحانیت نیز همانطور که در حفظ، بقا و استمرار اسلام  نقش و وظیفه بی نظیری داشته،  در شکل گیری، بقا و استمرار نظام اسلامی  همیشه پیش غراول بودند و سردمدار حرکات فرهنگی و جهادی بودند. 

وی  بیان کرد: صبر ، ایثار و  مقاومت خانواده شهدا بهترین توشه و پشتیبان  برای جمهوری اسلامی بوده و با حمایتشان باعث عزت و سربلندی نظام  اسلامی شدند. 

شاهرخی گفت: تمام مومنین که از دنیا رفتند حاضر نیستند که به دنیا برگردند اما تنها کسانی که حاضر هستند به دنیا بازگردند شهدا هستند چرا که در قبال شهادتشان از فضل ، رحمت  و  رزق معنوی و الهی  خداوند بهره مند شدند  حاضر هستند به دنیا بازگردند و دوباره شهید شوند تا مضاعف از رحمت الهی بهره‌مند شوند. 

حجت‌الاسلام علی درویشی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان نیز اینگونه بیان کرد که کنگره ۴ هزار شهید روحانی  چهارم خرداد سالجاری در قم برگزار می‌شود که لرستان نیز با ۵۴ شهید روحانی در این  کنگره حضور خواهد داشت. 

 

دیدار  و تجلیل از خانواده شهدا و اهدای هدیه مقام معظم رهبری  از مقدمات برگزاری  این کنگره است که با حضور جمعی از مسئولان استان انجام می‌شود که در شهرستان‌ها نیز با حضور مسئولان شهرستانی نیز در حال انجام است. 

دومین منزلی که برای دیدار  رفتیم منزل شهید عبدالحسین مبشر از شهدای شاخص روحانی بود که در اختیار یک موسسه قرآنی قرار گرفته شده بود تا فعالیت‌های قرآنی و کمک‌ به نیازمندان در این محل انجام شود، در این دیدار  همسر و دختر شهید حضور داشتند.

حجت الاسلام احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان در این  دیدار گفت: شهید مبشر از شهدای شاخص  روحانیت در استان لرستان هستند که بعد از پیروزی انقلاب در مسیر و راه امام حرکت کردند .

وی افزود: در دوره ای که استبداد و ظلم و ستم و تیرگی همه جا را فرا گرفته بود و زمانی امام را تبعید کرده بودند و کسی نمی‌توانست صدایی از مخالفت  بلند کند این شهید روحانی و سید فخر الدین رحیمی همان زمان پرچم روشنگری را برافراشتند و راه نورانی امام که برگرفته از اسلام ناب بود را در محافل و مساجد و کانون‌ها تبلیع کردند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  شهید مبشر از فرهنگیان استان بودند و فقط در مرکز استان خود را محدود نمی کردند و به خدمت رسانی در دیگر شهرستان‌ها می‌پرداختند،گفت:  شهید مبشر  فردی تحصیل کرده  بود که خلق و خوی ایشان تاثیر‌گذار در نسل جوان بود و  در تربیت خیلی از جوان ها تاثیرگذار بودند . 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اولین سرپرست بنیاد شهید بود و در همه عرصه‌ها در تکاپو  و  مجاهدت  بود و  خستگی ناپذیر در عرصه های مختلف بود.

شاهرخی ضمن تقدیر از خانواده شهید و اهمیت جایگاه خانواده شهدا گفت: شهدا با اینکه جسمشان در این دنیا نیست اما باز هم منشا خیر هستند مانند شهید مبشر که منزل ایشان در راه  قرآن  وکارهای خیر استفاده می شود. 

همسر شهید مبشر نیز در این دیدار اظهار داشت: شهید مبشر در زمان حیات خود همواره دستگیر نیازمندان بودند و به دنبال گره گشایی از کار نیازمندان بودند. 

 

وی بیان کرد: چند بار اقدام به ترور شهید کردند اما ناموفق بود و آخرین بار در میدان کنار منزل به درجه شهادت نائل آمدند. 

همسر شهید عنوان کرد: نام شهدای ما باید همواره باقی بماند و به نسل جوان معرفی شود تا از یادها و خاطره ها نروند و انتظار می‌رود در این زمینه میدان،مدرسه و مکان هایی با نام شهدا مزین شود تا  در گوشه و کنار شهر نامی از آنها باقی بماند. 

معلمی؛ شغلی که شهید مبشر در کنار تمام فعالیت‌هایش کنار نگذاشت 

عاطفه مبشر، دختر شهید نیز این گونه بیان کرد که شهید عبدالحسین مبشر در سال 1325 در روستای سیاهپوش از توابع الشتر  متولد شد و  تحصیلات حوزوی را با دروس دبیرستان آغاز کرد و  در کنکور سال 1347 در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در حالی که ملبس به لباس مقدس طلبگی بود به تحصیل در دانشگاه تهران پرداخت و در سال 1352 با کسب مدرک لیسانس از آن دانشگاه فارغ التحصیل و در آموزشگاه های خرم آباد به شغل  معلمی پرداخت و  به دلیل علاقه وافری که به این شغل داشت در کنار تمام مشغله‌های خود دست از شغل معلمی برنداشت. 

وی گفت: شهید مبشر همزمان با شهید رحیمی به مدت دو سال تبعید شد و پس از بازگشت با اوج‌گیری مبارزات انقلابی ، به مبارزه با رژیم ستمشاهی و فعالیت های سیاسی پرداخت و  همین امر او را از برجستگان اهل مجاهدت و مبارزه با طاغوت به رهبری امام خمینی (ره) در استان لرستان قرار داد. 

دختر شهید عنوان کرد: شهید مبشر  سرپرست بنیاد شهید، مسئول بسیج عشایری استان و  از موسسان سپاه در لرستان بود و علاوه بر فعالیت‌ها  و مشغله‌های زیادی که داشتند درک  عمیقی از مردم داشتند و  همواره سعی در رفع مشکلات مردم داشت . 

وی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی  انقلاب اسلامی نیز یک روز از تلاش و تکاپو برای خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم غافل نبود تا اینکه در پنجم مهرماه سال 1360 در حالی که سرپرست بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان لرستان بود، با تیر مزدوران منافق در سن 35 سالگی به شهادت رسید.

شهید شیخ محمد کشوری از دیگر شهدایی بود که به دیدار همسر و فرزندانش رفتیم، این شهید روحانی در سال ۱۳۲۱در روستای کوچکی در اطراف شهرستان خرم‌آباد به نام پیگله کشور بخش پاپی متولد شد.

به دلیل عشق و علاقه وافری که به مسائل مذهبی و روحانیت داشت و با راهنمایی دوستان طلبه‌اش که به آن منطقه جهت تبلیغ می‌رفتند در سال ۱۳۴۷ وارد حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد شد و نزد اساتید بزرگ آن حوزه به کسب علم و دانش پرداخت.

وی  در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۸ بعد از انجام فریضه نماز توسط عده‌ای اشرار و محارب که از وابستگان افراد ضد انقلاب بودند مظلومانه به شهادت رسید. 

حجت الاسلام احمد رضا شاهرخی،  نماینده ولی فقیه در لرستان در این  دیدار  گفت: روحانیت همیشه با فعالیت‌های تبلیغی، محراب، منبر، نماز جماعت و مردم‌داری و صلح فی ما بین پیش قدم در  حرکت به سوی آرمان ها و ارزش های دینی بودند. 

وی افزود: روحانیون در تشکیل نظام اسلامی و استمرار نظام اسلامی حضور پر رنگ داشته اند ، روحانیون آن نسل در تبلیغ معارف اسلامی، آموزه‌های دینی، همراهی با امام  فعال بودند‌  و شهید کشوری نیز مزد زحمات خود را گرفت.

 

روحانیت با صداقت به تبلیغ می‌پرداختند 
سردار مرتضی ‌کشکولی، فرمانده سپاه لرستان نیز در این دیدار با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی و  رهبران دینی ما روحانیت هستند، افزود:  روحانیت با صداقت به تبلیغ می‌پرداختند و همیشه  پیش قدم بودند و خودشان به شهادت رسیدند. 

وی با اشاره به اینکه ۵۴ شهید روحانی استان لرستان دارد که در تمام عرصه ها فعال بوده اند بیان کرد:شهدای ترور ،امر به معروف،  امنیت، دفاع مقدس و هر جایی که مشکلی به وجود آمده روحانیت در خط مقدم بوده است. 

فرمانده  سپاه لرستان افزود: شهدای  روحانی  نسبت به شهدای دیگر قشرها  بیشتر هستند  و کیفیت و ماهیتشان به قدری بی نظیر بوده  که این راه را روحانیت به دیگر افراد نشان دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات