خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی طی می‌کنند گفت: امروز دوران رضاخانی‌ها پشت سر گذاشته شده و ملت ایران توانست در مقاومت و ایستادگی الگو باشد.
کد خبر: ۹۴۳۱۷۴۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، یادواره ملی هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی عشایر، پیش از ظهر امروز در شیراز، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام با حضور سردار سلیمانی برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این یادواره اظهارداشت: این یادواره مقدمه برگزاری کنگره بیش از ۱۰ هزار جامعه عشایری کشور است.

وی گفت: گذشته کشور ما یک حقیقت غیرقابل کتمان دارد و آن این است که قبل از روی کار آمدن حکومت رضاخان قدرت نظامی ایران را عشایر تشکیل می‌دادند که با اجازه علما از سراسر کشور حرکت می‌کردند و بنا بر مقتضیات پیش آمده در مقابل متجاوزان و بیگانگان عشایر می‌ایستادند.

رئیس بسیج مستضعفین عنوان کرد: مهم‌ترین سیاست داخلی رضاخان سرکوب عشایر و اسکان دادن عشایر بود، رضاخان جنایات بسیاری علیه عشایر انجام داد و بسیاری از سران عشایر را به شهادت رساند، اما پایان دادن به نقش عشایر پیامد‌هایی داشت که از جمله می‌توان به رخداد جنگ جهانی دوم و شکست مفتضحانه ارتش ۱۲۵ هزار نفری رضاخان اشاره کرد، این ارتش نه تنها نجنگید بلکه هیچ مقاومتی نیز در مقابل نیرو‌های مهاجم انجام نداد.

وی تصریح کرد: کشور ما در شهریور ۱۳۲۰ اشغال شد و شهرها، جاده‌ها و بنادر در اختیار متفقین قرار گرفت در ایران قحطی آمد و بیش از ۱۰ هزار نفر تلفات این قحطی بود، وقتی نیروی مردمی و داوطلب و تحت فرمان علما کنار گذاشته و نیرویی تحت فرمان بیگانگان سازماندهی شود همین نتیجه را دارد، اما امام راحل در خرداد ۴۲ یکی از سران عشایر به امام نامه نوشت که عشایر آماده قیام است امام پاسخ این درخواست را دادند که عشایر ذخیره ملت ایران است. زمان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس عشایر با بیعت با امام راحل در راهپیمایی‌ها و جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و راهبرد امام راحل به میدان آوردن مردم و عشایر غیور بود بسیاری از برجستگان دفاع مقدس از میان عشایر بودند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: عشایر در برخی از استان‌ها یگان‌های رزم را تشکیل دادند و در جنوب و غرب کشور ایستادند و مقاومت کردند و افتخار آفریدند و امروز اگر صحبت از یک جامعه بیش از ۱۰ هزار نفر شهید عشایر می‌شود هر چند که آمار شهدای عشایر بیش از این است، صحبت از چنین افتخاری است. حجم قابل توجهی از شهدا و جانبازان و ایثارگران را عشایر تشکیل می‌دهند چراکه میدان‌های دفاع مقدس مملو از افتخارات عشایر بود و عشایر استان فارس افتخارات بزرگی در لشکر فجر و المهدی آفریدند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دوره تحولات سریع و پی در پی در بازیابی عظمت و شکوه تمدن اسلامی است، گفت: ملت ایران در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی طی می‌کنند، امروز دوران رضاخانی‌ها پشت سر گذاشته شده و ملت ایران توانست در مقاومت و ایستادگی الگو باشد.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی و استکبار تمرکز کردند که این حکومت علوی به صورت کامل در دنیا متجلی نشود، افزود: این موضوع به دلیل ترسشان از عظمت و قدرت ایران اسلامی است، چراکه فهمیدند دوران غارت ظرفیت‌ها و ذخایر ایران تمام شده و وقتی دنیا متوجه نتایج مقاومت ملت ایران شود حاضر نیست که ذلت و خواری را تحمل کند.

وی عنوان کرد: دنیا امروز ملت ایران را تحسین می‌کند و ملت ایران در حال گذر از یک دوره حساس و تاریخی است که با حل مشکلات اقتصادی که ناشی از سوءتدبیر‌ها در دوره‌های گذشته است، می‌تواند به تمدن نوین اسلامی برسد، اما گذشته به ما نشان داد که نباید به غرب اعتماد می‌کردیم در سابقه غرب با سایر کشور‌ها به ویژه با جهان اسلام و ملت ایران هیچ نقطه روشن و شفافی وجود ندارد، کدام خدمت کردند و جز کشتار و غارت در کارنامه آن‌ها ثبت نشده است حتی حاضر نشدند دارو‌های کمیاب کودکان پروانه‌ای را به ما بدهند اوج خباثت و پستی این است که کودک و دارو‌های مورد نیاز آن تحریم شود، آن‌ها حتی به ملت خودشان هم خدمت نمی‌کنند تبعیض و بی‌عدالتی و ظلم در کشور‌های خودشان بیداد می‌کند.

سردار سلیمانی با اشاره به تحریم‌های بی‌سابقه علیه ملت ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی که در طول عمر بشریت این چنین تحریم‌هایی سابقه نداشته، اما همین سبب شکوفایی جوانان شد و امروز بسیاری از نیاز‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، تا زمانی که واکسن در کشور تولید نشد با وجود دریافت پول حاضر به دادن واکسن نشدند، اما وقتی موفق به تولید شدیم واکسن دادند.

وی با بیان اینکه باید این مسیر شهدای عشایر را با افتخار و شجاعت و با رهبری ولایت فقیه ادامه دهیم، چون پیروزی نزدیک است و رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است، افزود: زمانی آمریکا تصمیم می‌گرفت و دنیا عمل می‌کرد، اما امروز چنین نیست و خودشان از اجرایی کردن تصمیماتشان در کشور‌ها به ویژه کشور‌های اسلامی با همت شهید سلیمانی و تشکیل جبهه مقاومت ناامید شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه امروز جهان اسلام دارای جبهه مقاومت است که الگوی رهایی جهان اسلام در تحقق تمدن نوین اسلامی و حکومت اسلامی خواهد شد، اظهار داشت: امنیت پایدار ملت ایران مرهون شهدا و شهدای عشایر و دانش‌آموزان و فرهنگیان غیور عشایر است و امروز در شرایطی هستیم که باید کنار دولت خدمتگزار باشیم.

وی افزود: عزم دولت پشتیبانی از تولید و عشایر و محرومان و مستضعفان جامعه است و ما به عنوان بسیجیان عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی می‌کنیم و در کنار مسئولانی که عزمشان خدمت است، می‌مانیم، اما بدانیم که هیچ طرحی جز با همراهی مردم موفق نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه فضای مجازی از طرف بیگانگان مرتب دروغ تولید کرده و تلاش می‌کنند که ناامیدی را ترویج دهند، عنوان کرد: باید نسبت به فضای مجازی هوشیار باشیم و فریب پیام‌های تولید شده در فضای مجازی را نخوریم چراکه تمدن غرب امروز پایان یافته و تمدنی که با سوء استفاده از علم، بشریت را گرفتار مصیبت‌های بزرگ کرد و امروز فرهنگ ایثار و شهادت راه برون رفت از همه مشکلات موجود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها