رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام خبر تشکیل ۳۴ تیم مشترک نظارت بر بازار در این استان از کشف ۳۹ تن روغن احتکار شده در بندرعباس و جاسک و ۱۲۲ تن آرد در میناب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۵۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان  با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم همکاری دستگاه قضایی با دولت به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده در عرضه مایحتاج عمومی، اظهار کرد: در همین راستا و همزمان با اجرای طرح‌های اقتصادی دولت، ۳۴ تیم مشترک نظارت بر بازار با محوریت دستگاه قضایی و همکاری دیگر دستگاه‌های متولی در استان هرمزگان تشکیل شده است.

وی گفت: مقرر شده است، قضات در سراسر استان هرمزگان با حضور در این تیم‌های نظارت بر بازار به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اداره صمت، نیروی انتظامی و بسیج به طور میدانی از مراکز عرضه کالا، فروشگاه‌ها و انبارها بازدید نمایند و ضمن رصد وضعیت بازار، با تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی در محل برخورد کنند تا در نتیجه آن، از گران‌فروشی و تحمیل فشار‌های مضاعف به مردم جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از شناسایی و کشف دو انبار بزرگ احتکار روغن در بندرعباس نیز خبر داد و تصریح کرد: از این دو انبار در مجموع ۲۹ تن روغن خوراکی احتکار شده کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین و پلمب انبارهای مذکور، روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع شده است.قهرمانی اعلام کرد: دو دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن روغن مایع خوراکی نیز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان جاسک توقیف شده که در این رابطه دو نفر متهم دستگیر شده‌اند.

وی در همین رابطه بیان کرد: اطلاعات سپاه شهرستان میناب هم پس از اخذ دستور قضایی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ تن و هشتصد و هشتاد کیلوگرم آرد را در بندر تیاب شهرستان میناب کشف و ضبط کرد که این آردهای مکشوفه پس از سیر مراحل قانونی و طی صورتجلسه‌ای به منظور توزیع به اداره صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان از کشف ۷۵۰ کیسه آرد در شهرستان سیریک خبر داد و ابراز کرد: مقادیر قابل توجهی برنج و روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان نیز پس از توقیف به سرعت برای عرضه در بازار در اختیار ادارات مربوطه قرار گرفته است.

قهرمانی ضمن تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با گران‌فروشان و محتکران، خاطر نشان کرد: مردم با مشاهده هرگونه احتکار و افزایش کاذب قیمت‌ها، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir گزارش کنند.

وی در پایان تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های متولی تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند، مطمئناً فرصت طلبانی که به احتکار کالا‌های ضروری و مایحتاج عمومی می‌پردازند، در تحقق نیات شوم خود ناکام خواهند ماند.

ارسال نظرات