رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هوشمندسازی مراحل رسیدگی قضایی به نفع تشکیلات قضایی بوده و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی به دادخواست‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۹۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

مراحل رسیدگی قضایی در دادگستری‌ها هوشمندتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام حسین کثیرلو در نشست فصلی مسؤولان قضایی استان که با حضور استاندار اردبیل در ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: تداوم هوشمندسازی در مراحل رسیدگی، شاید در کوتاه مدت مشکلاتی همچون اطاله دادرسی به جهت ناآشنا بودن به فضای مربوطه در پی داشته باشد، ولی در درازمدت، به نفع تشکیلات و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: در این راستا آموزش‌های مستمر و نظارت‌های دقیق بر دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی با تاکید بر دستورالعمل اجرایی این دفاتر، موجب ورود دادخواست‌هایی صحیح و قانونی به محاکم و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی‌ها و چشاندن طعم شیرین اجرای عدالت در جامعه  خواهد شد.

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به شروع طرح عادلانه کردن یارانه‌ها و شروع آزادسازی قیمت برخی کالاهای اساسی گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت کمک به دولت برای حل مشکلات مبتلا به جامعه پس شروع جراحی بزرگ اقتصادی، مقامات قضایی سراسر استان نیز همگام با سایر ارکان نظام باید در جهت  اقناع‌سازی افکار عمومی حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا این طرح راهبردی و مهم که مورد تایید اقتصادانان نیز است، به نحو احسن اجرا شود.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات قضات در سراسر استان اظهار کرد: شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی در استان اردبیل فاصله فاحشی با متوسط کشوری دارد و برای بهبود این شرایط دستگاه اجرایی استان نیازمند کمک و مساعدت تمامی مسؤولان استانی از تمامی قوا است تا سرمایه‌های راکد بخش خصوصی را به سمت تولید سوق داده و باعث افزایش اشتغال و در نهایت بهبود شاخص‌های فوق‌الذکر در سطح استان باشیم.

وی پس از استماع مسائل مطرح شده از جانب مسؤولان قضایی و در جهت تامین محل و احداث ساختمان دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل از محل بودجه‌های استانی و حتی ملی قول مساعد داد.

در ادامه این نشست، تمامی اعضای شورای معاونین استان و مسؤولان حوزه‌های قضایی تابعه به بحث و  تبادل نظر در موضوعات مطروحه پرداختند.

ارسال نظرات