کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با شعار(تعهد سرخ از حجره تا سنگر) برگزار می شود

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان در رونمای از پوستر اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم شعار این اجلاسیه را « تعهد سرخ از حجره تا سنگر» اعلام کردند
کد خبر: ۹۴۳۲۳۲۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،  صبح امروز نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی عربپور رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان و سردار محمد علی نظری جانشین فرماندهی سپاه ثارالله جهت تشریح برنامه های کنگره شهدا روحانی استان و شهدای مدافع حرم کشور در موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی عرب پور در این جلسه اظهار کرد:  روحانیت شیعه همواره در طول تاریخ بر تارک جهان شیعه درخشیدند و هر کجا احساس می شدن اسلام نیاز به کمک دارد روحانیت پیشتاز بود

وی ادامه داد: نقش سازنده روحانیت در زلزله بم، کرونا و قابل تقدیر است و  در دوران دفاع مقدس هم روحانیت بر خاکریزها  پیشتاز بودند و در کنار رزمندگان حضور داشتند .

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان  افزود: کنگره شهدای روحانی مدافع حرم قرار بود در سال 98 برگزار شود که با شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و بعد شیوع ویروس کرونا  روبه‌رو شدیم.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:  به دلیل اینکه حاج قاسم فرمانده طلبه‌ها در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بوده اجلاسیه کنگره شهدای روحانی مدافع حرم به استان کرمان پایتخت مقاومت اسلامی واگذار شده است.

وی افزود: در مقدمه این اجلاسیه؛ کنگره ۳۹شهید روحانی مدافع حرم کشور به میزبانی کرمان برگزار می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: چهار هزار شهید روحانی در سطح کشور داریم که از این تعداد 145 شهید مربوط به استان کرمان است

 

این مقام مسئول ادامه داد: 39 شهید مدافع حرم روحانی در کشور داریم که خانواده این شهدا به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم به کرمان سفر می‌کنند و امیدواریم میزبانی خوبی از آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم روحانی در دستور کار بوده و با حضور مسئولان در حال انجام است گفت: شهید بیاضی‌زاده و شهید دهقانی دو طلبه شهید مدافع حرم از استان کرمان و اهل شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک هستند.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان در پایان ضمن رونمای از پوستر اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم شعار این اجلاسیه را « تعهد سرخ از حجره تا سنگر اعلام کردند

 

ارسال نظرات