خبرهای داغ:
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

هدف سازمان مالیاتی ارتقاء کیفیت اظهارنامه‌ها است

همدان-مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: هدف سازمان مالیاتی ارتقاء کیفیت اظهارنامه‌ها است.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۴۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، وجیه اله ذکوری در اجلاس ماهانه اتاق اصناف که با حضور مسئولین اتحادیه‌ها و مسئولین استانی در سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد، با بیان اینکه هدف سازمان امور مالیاتی ارتقاء کیفیت اظهارنامه‌ها است، اظهار داشت: بحث مالیات در بودجه‌ریزی در تمام دنیا طبق اقتصاد مدرن کشور باید با مالیات اداره شود.

وی افزود: در تمام سیستم‌های حکومتی دنیا و همچنین در حکمرانی کشور‌ها نقش مالیات بی‌بدیل است و این وابستگی ما به نفت پاشنه آشیلی شده برای اینکه نتوانیم بودجه‌ریزی درستی انجام دهیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان ابراز داشت: نقش مالیات در حکمرانی اقتصادی و سیاسی جامعه بی‌بدیل است و تلاش همه این است که بتوانند این نقش را به درستی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۹۴ درصد درآمد استان همدان از محل مالیات تأمین شده است و تنها بخش کوچکی از آن از محل جرائم رانندگی است، تصریح کرد: رتبه اول؛ کل درآمد در استان‌ها وابسته به مالیات است؛ بالاترین منبع وصولی مالیاتی در بخش مالیات برارزش افزوده است و رتبه دوم؛ مالیات بر شرکت‌های تولیدی و پیمانکاری بوده و رتبه سوم؛ مربوط به حقوق بگیران بوده است.

ذکوری با بیان اینکه همه قوانین می‌گویند باید در همه معاملات فاکتور صادر شود، گفت: این یک خواسته به حق است و ما در بحث مستندسازی با فاکتور ناموفق بودیم چراکه اول باید با خودمان صادق باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید راهکار ساده‌تری را در پیش بگیریم، خاطرنشان کرد: هدف سازمان مالیاتی ارتقاء کیفیت اظهارنامه‌ها است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه ۵۰ درصد اظهارنامه‌ها نزدیک به صفر است و در اینجا بی‌دقتی انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال تمام تلاش ما در سازمان امور مالیاتی کشور، حکمرانی داده‌ها است.

وی گفت: دولت دو کار مهم را انجام می‌دهد که خدمت بزرگ به تاریخ این سرزمین کرده است، اول؛ ساماندهی معاملات بر اساس پایانه‌های فروش و همان دستگاه پوز است، ما باید هر فاکتوری که صادر می‌شود آرم سازمان روی آن باشد و دومین خدمت بزرگی که باید انجام شود تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری است.

ذکوری با بیان اینکه شفاف‌سازی در نظام نقدینگی کشور اتفاق افتاده و این نکته اصلی است، ابراز داشت: باید در بخش کافی‌نت‌ها شفاف‌سازی ایجاد کنیم و افراد در کافی‌نت‌ها باید برای پر کردن اظهارنامه‌ها آموزش داده شوند.

وی با بیان اینکه تحریم داده‌ها نشان می‌دهد که پول از کجا آمده است، گفت: کارت به کارت کردن هیچ فرقی با پوز ندارد در نهایت مشمول مالیات می‌شود و امسال شعار ما افزایش کیفیت اظهارنامه‌های مالیاتی است.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز به بیان مشکلات صنوف در جامعه و نهاده‌های دامی و تأثیر آن بر برخی اقلام و کالا‌های اساسی پرداخت و اظهار داشت: قوانین مالیاتی سال ۱۴۰۱ با سال‌های قبل تغییر کرده است.

حسین محرابی با بیان اینکه باید از ظرفیت تبصره ۱۰۰ استفاده شود، افزود: قوانین جدیدی که سران سه قوه مصوب کردند باعث شد یکسری قوانین در اداره کل تعزیرات تغییر کند.



انتهای پیام/

ارسال نظرات