خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

نقطه کلیدی بودجه دولت در ۱۴۰۱ مسکن است

همدان- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نقطه کلیدی بودجه دولت در ۱۴۰۱ مسکن است و تمام ظرفیت خود را به کار می‌گیرد که بالاترین رضایت عمومی را به دست آورد.
کد خبر: ۹۴۰۱۶۷۹
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کل کشور است که از این مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های استانی و ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های ملی است که استانی شده و مابقی بر اساس نفت‌خیز بودن، محرومیت، نرخ بیکاری، اشتغال و جمعیت توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در نرخ بیکاری و جمعیت مشکل داریم، افزود: نرخ بیکاری استان همدان ۱۸ تا ۲۳ درصد است و در آماری که داشتیم ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان همدان حساب نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمتر از پنج درصد بودجه کشور استانی است و ۲۸۰ هزار میلیارد تومان در ۴۰ ردیف متفرقه داریم که باید بتوانیم از آن‌ها استفاده‌کنیم.

وی ابراز داشت: در بند (ز) تبصره ۵ بودجه ۱۴۰۰، ۵ هزار میلیارد تومان تهاتر نوع اول و ۴۰ هزار میلیارد تومان تهاتر نوع دوم داریم که پول نقد است اما فقط شهرداری، آب منطقه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی همدان از آن برداشت کردند.

حاجی‌بابایی گفت: بودجه عمرانی استان همدان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که اگر ۳۰۰ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کند کار بزرگی است چراکه در سال جاری فقط ۱۶ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بودجه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی همدان در تبصره یک و بخش مشارکت آمده شده است، ابراز داشت: ما به عنوان یکی از استان‌های‌های‌ تک در نظر گرفته شدیم و باید نگاه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها داشته باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خروجی بودجه ۱۴۰۱ قرار است به دنبال ارتقاء سرمایه‌گذاری و اشتغال، اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار، عدم کسری بودجه، ثبات اقتصادی، افزایش شاخص سرمایه‌گذاری و عدم افزایش پایه پولی باشد.

وی گفت: نقطه کلیدی بودجه دولت در ۱۴۰۱ مسکن است و تمام ظرفیت خود را بکار می‌گیرد که بالاترین رضایت عمومی را به دست آورد.

حاجی بابایی ادامه داد: از مهر ماه تا پایان ۱۴۰۱، ۲ میلیون واحد مسکونی باید ساخته شود که علاوه برخانه‌دار کردن مردم ۳ هزار شغل را فراهم می‌کند و بانک‌ها رونق پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: ۸ قلم مالیات در سال آینده داریم که حدود ۴۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد ما از اینجا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات