خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خبر داد

احداث نیروگاه۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در ملایر

ملایر-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به شرایط سخت برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه احداث نیروگاه قطعی و قرار شد این پروژه جز پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۷۱
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در جلسه ستاد تسهیل شهرستان ملایر فضای توسعه و اشتغال این شهرستان را قابل رویت دانست و اظهار کرد: شهرستان ملایر در حوزه فروسیلیس، صنایع و معادن علاقمندی‌های بسیاری دارد و عمده نیاز این صنایع در حوزه برق است.

وی به شرایط سخت برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه احداث نیروگاه قطعی شد و قرار شد این پروژه جز پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار بگیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت و کمک استاندار برای پیگیری آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شد و افزود: اگر این پروژه به سرانجام نرسد، چالش‌های زیادی در زمینه تامین برق صنایع داریم، این پروژه مستقل از نیروگاه‌های خورشیدی، نیازهای برق صنایع و معادن را برطرف می‌کند

وی با اشاره به ظرفیت موثر شهرستان در زمینه دامپروری، خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه گاوداری ۶ هزار رأسی شستا شد و اظهار کرد: بنیاد مستضعفان، صندوق بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی در حوزه دامپروری سرمایه‌گذاری کردند.

آزادیخواه ادامه داد: توسعه شرکت پگاه با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور ظرفیتی بسیار مستعد برای شهرستان است که به دنبال آن برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار پروژه‌هایی از جمله انتقال آب از سد کلان به ملایر و چهار خطه شدن محور سامن به ملایر از ردیف ملی به استانی تبدیل شده است، گفت: تبدیل اعتبار این پروژه‌ها از محل ملی به استانی، به معنای تعطیلی این پروژه‌ها نیست چراکه در حال حاضر نیز بسیاری از این پروژه‌ها تمام شده و به بهره‌برداری رسیدند اما طبق سیاست‌های دولت و به منظور جلوگیری از در هم ریختگی پروژه‌ها، اعتبار آنها از محل ملی به استانی تبدیل شدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده تقاضای ما در بحث فاضلاب شهرستان ملایر است که نیازمند عزم جدی است تا به سرانجام برسد، اضافه کرد: توسعه شهرک تخصصی مبل حاجی‌آباد یکی از محورهای غیر قابل انکاری در حوزه توسعه و اشتغال شهرستان ملایر است که باید با رضایت صد در صدی ساکنین و کشاورزان انجام شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب راه آهن همدان به ملایر، تاکید کرد: عزم ما برای حل مشکل مجوز طرح توسعه معادن سرمک با حفظ حرمت محیط زیست جزم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات