با تلاش‌های به عمل آمده روند نزولی کرونا مشهود است به طوری که هم‌اکنون شمار مبتلایان نیز به شکل چشمگیری کاهش یافته و در طول سال جدید فوتی‌های کرونایی‌به ۴۰ مورد رسیده که نشان از وضعیت بسیار خوب استان است
کد خبر: ۹۴۳۲۵۲۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

آمار فوتی‌های کرونایی سال جاری در استان اردبیل به ۴۰ مورد رسید

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، در آستانه اعلام اتمام کرونا است، وضعیتی که مردم این استان مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند اما همچنان طبق گفته مسئولان رعایت موازین بهداشتی، تزریق واکسیناسیون و نیز جلوگیری از حضور در ازدحام و شلوغی‌های بی‌مورد حرف اول را می‌زند.

خوشبختانه با تلاش‌های به عمل آمده روند نزولی کرونا در استان مشهود است به طوری که هم‌اکنون شمار مبتلایان نیز به شکل چشمگیری کاهش یافته و در طول سال جدید آمار فوتی کرونایی‌ها به 40 مورد رسیده که نشان از وضعیت بسیار خوب در استان است.

این در حالی است وضعیتی که هم‌اکنون استان اردبیل را با مشکل مواجه کرده موضوع عادی‌انگاری است که استفاده از ماسک در کم‌ترین شکل ممکن خود را نشان می‌دهد در حالی که همچنان باید اهمیت به این مسائل باید مورد توجه واقع شود.

وضعیت 8 بیمار کرونایی در اردبیل وخیم است

در این باره علی محمدیان‌اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در طول 24 ساعت گذشته آمار بستری روزانه به 3 نفر رسیده و به همین منظور شمار مبتلایان به شکل چشمگیری کاهش یافته و شمار مبتلایان بستری همزمان نیز در طول شبانه‌روز گذشته به 16 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: آمارهای ثبت شده در استان نشان از روند نزولی و مهار شیوع کرونا در استان است و خوشبختانه آمار فوتی‌های 6 موج شیوع بیماری به تعداد 2 هزار و 802 نفر باقی مانده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته تعداد بستری‌های بدحال در استان اردبیل به تعداد 8 نفر باقی مانده و سه نفر که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند با وضعیت مساعد مرخص شدند.

محمدیان‌اردی افزود: در حال حاضر وضعیت زرد و آبی غالب استان اردبیل است و در مجموع 2 میلیون و 222 هزار و 565 دز واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق شده که 100 درصد جمعیت هدف نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و این استان در پوشش حداکثری واکسیناسیون در نوبت اول و دوم رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز برنامه‌ریزی در راستای پیشگیری از مرگ و میر در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه استفاده از ماسک و سیستم تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان در دستور کار است.

امید است هر چه سریع‌تر با همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه ریشه منحوس کرونا از کشور و استان اردبیل پاک شود و هیچ فوتی دیگری به خاطر بیماری کرونا جان خود را از دست ندهد.

ارسال نظرات