خبرهای داغ:
کارآفرین هشتگردی علاقه به کار را محرک اصلی اشتغال دانست و گفت: حدود ۱۰سال است که کارگاه فرش بافی دارم و قبلا در هشتگرد زندگی می کردم و در زمینه های آموزش و فروش فرش فعالیت داشتم و الان به مدت ۳سال است که در روستای اغشت ساکن می باشم همین کار را در روستا ادامه می دهد
کد خبر: ۹۴۳۲۵۳۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،  - اشرف السادات حسینی که سابقه بیش از ۲۰ سال در زمینه فرش بافی را دارد، در گفتگو با خبرنگار ما از کرج گفت:در طی بیش از ۲۰ سال است که در زمینه های فرش، گلیم، ورنی، گبه، فرشینه وجاجیم فعالیت دارم .

وی ادامه داد:در حدود ۱۰سال است که کارگاه دارم و قبلا در هشتگرد زندگی میکردم و در زمینه های آموزش و فروش فرش فعالیت داشتم و الان به مدت ۳سال است که در روستای اغشت ساکن می باشم و به همین دلیل کارگاه را به اینجا منتقل کردم و با وجود نبود جا و دارایی کم نتوانستم مغازه ای اجاره کنم و برای همین طبقه پایین خانه مان را آماده کردم و در آنجا مشغول به کار شدم و در حال حاضر با ۲۵ نفر کار می کنم.

وی کرونا را عامل اصلی کسادی بازار فرش دانست و اظهار داشت:کرونا باعث شد تا استقبال از آموزش ویادگیری بسیار کم شود.

وی از علاقه اش به گل و گیاه می گوید که توانسته با همکاری همسرش به دلیل وجود آب و هوای خوب در اغشت کار پرورش گل را انجام دهد و در زمینه فروش هم توانسته کسب درآمد کند اما به دلیل نبودن فضای مناسب نتوانسته این کار را توسعه دهد.

حسینی از فعالیت دخترانش در خصوص بافندگی می گوید که اینکه آنها علاقه بساری به این موضوع دارند ودر زمینه های گلدوزی و دوخت انواع کیف های چرمی خوش درخشیده اند.

وی بااشاره به اینکه بافت را از کودکی بلد بوده اظهار داشت:من بافت را از کودکی بلد بودم اما نه به این وسعت، شاید یکی از دلایل آن هم این بود که هیچ یک از اعضای خانواده با این هنر آشنایی نداشتن و توانستم از زمامی که به هشتگرد آمدم فرش باقی را یاد بگیرم و از این طریق کسب درآمد کنم و در اوایل کار بیشترین درآمدم را از زمینه برگزاری دوره های آموزشی کسب میکردم.
این کارآفرین خاطر نشان کرد:در رابطه با اشتغال اول باید علاقه به کاری را که میخواهی انجام بدهی داشته باشی و این همان محرک اصلی است.

وی تصریح کرد:بافت فرش و بافتهای داری از دار کوچک آغاز می شود و تا ۱۲متری ادامه دارد که در قیمتهای مختلف است ولی بایک دارکوچک هم می توان کسب درآمد داشت و این درصورتی است که فروش هم داشته باشی.
وی اشتغال خوب را در گرو حمایت از بازار داخلی، ارائه وام‌های درصد پایین و فراهم شدن بازار کار مناسب دانست.
انتهای پیام/*
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات