خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رفع گره‌های ذهنی و پاسخ به تحریف‌ها، نیاز ضروری به تبیین دارد، پس ضروری است که پس از شناخت تکنیک‌های دشمن، با استفاده از تمامی ابزار‌ها و امکانات خود برای خنثی‌سازی راهبرد او اقدام کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۵۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی در طول چهل و اندی سال از عمر خود همواره دشمنان و مخالفینی در عرصه‌های مختلف داشته است، اظهار داشت: دشمنان در مقطعی به مبارزه و مقابله سخت روی آورده و مشکلاتی را برای انقلاب ایجاد کردند، اما باور رهبری جامعه و مردم بر مسیری که در آن گام نهاده‌اند، به تدریج آنها را از مقابله سخت، ناامید  و پشیمان کرد.

وی راه دوم دشمن را خدشه در باورهای مردم عنوان کرد و افزود: دشمن فکر‌می‌کرد شاید با سست کردن اعتقاد و ایمان مردم به افق و اندیشه انقلاب اسلامی، مردم را از رهبری جامعه دور کرده و با گرفتن خودباوری مردم، بر اذهان جامعه رخنه کرده و جامعه انقلابی را از درون متلاشی کند. .

به گفته قانعی دشمن طی سالیان گذشته برای تحقق این خواسته، تکنیک‌های مختلفی را به کار برده است و رهبری انقلاب هوشمندانه فرمودند که «به نظر من مهمترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است» و دشمن امروز با استفاده از تمامی ابزارهای خود به تحریف واقعیت و دروغ‌پردازی روی آورده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امروزه شما از پیشرفت‌ها، از نقاط مثبت و نقاط قوت انقلاب اسلامی در مجموعه امپراتوری رسانه‌ای غرب چیزی مشاهده نمی‌کنید؛ اما اگر نقطه ضعفی وجود داشته باشد، آن را چند برابر بزرگ کرده و نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی رهبر حکیم انقلاب از جهاد تبیین به عنوان یک فریضه نام می‌برند و آن را قطعی و فوری می‌دانند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خواست می‌کنند هر کس می‌تواند در این راه جهادی اقدام کند.

قانعی با تاکید بر اینکه در این جنگ شناختی ابتدا باید دید دشمن برای تغییر و انحراف اذهان جامعه، چه چیزی را هدف گرفته است، ادامه داد: دشمن آرمان‌ها و اصول بنیادین و همچنین اقدامات آشکار نظام را تحریف می‌کند؛ دوران سراسر ضعف پهلوی را بزک می‌کند؛ دستاوردها را کوچک نشان می‌دهد و در صدد القای این مطلب است که ریشه مشکلات کشور به خاطر گفتمان انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل آمریکا و استکبارستیزی و به خاطر عدم ارتباط با آمریکا است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معتقد است که رفع این گره‌های ذهنی و پاسخ به این تحریف‌ها، نیاز ضروری به تبیین دارد. وی با تاکید بر تلاش برای رفع گره‌های ذهنی مردم، تصریح کرد: امروز مهمترین چالش ذهنی این است که نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها ناکارآمد بوده است؛ فلذا اگر کسی امروز در زمینه اقتدار و امیدآفرینی ِ ناشی از قدرت واقعی کشور، ملت را روشن کرده و تبیین کند، جهادی بزرگ انجام داده است.

قانعی ادامه داد: متأسفانه دشمن به یک نکته راهبردی دست پیدا کرده است و آن، فعال کردن جریان ناامیدی و حس ضعف و شکست است. یعنی مردم ایران فکر کنند بدبخت‌ترین و ضعیف‌ترین ملت‌ها هستند و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، آنها را به این فلاکت انداخته است؛ در حالی که نه فلاکتی است و نه بدبختی!  اما دشمن با رسانه قوی خود، وارونه‌نمایی می‌کند. 

وی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین مفاهیمی که دشمن با آن مردم را زمین‌گیر می‌کند، القاء حس ضعیف بودن و نداشتن قدرت است؛ جالب تر اینکه برای قدرتمند شدن، آمریکا را فرشته نجات معرفی می‌کند، در حالی که امروز نه ایران در موضع ضعف 40 سال پیش است و نه آمریکا در قدرت آن دوران.

وی با بیان اینکه دشمن مشخصاً در پی القای دو مضمون «ادامه انقلاب بن بست است»، و «تنها راه نجات، دست برداشتن از آرمان‌های انقلاب و روی آوردن به آمریکا است»، تاکید کرد: ضروری است که پس از شناخت تکنیک‌های دشمن، با استفاده از تمامی ابزارها و امکانات خود برای خنثی‌سازی راهبرد او اقدام کنیم و تلاش کنیم با اقناع افکار عمومی نسبت به حقایق جامعه و بدون توجیه واقعیت‌ها و برخی اشکالات موجود، اذهان مردم را همراه کرده و باور به مسیر و راه طی شده انقلاب اسلامی را در جامعه تقویت نماییم و این خود، ضرورتی قطعی و فوری، و مصداق تام و تمام جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها