خبرهای داغ:
شاهدان روحانی (۱۱)؛ /حجت‌الاسلام صادقی:

افتخار روحانیت شیعه پیشگامی در میدان ایثار و شهادت است/ کنگره شهدای طلبه و روحانی استان ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی اصفهان در روز ۲۹ اردیبهشت، گفت: افتخار روحانیت شیعه پیشگامی در میدان ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۳۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، امروز در نشست خبری کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی اصفهان، گفت: چهارهزا طلبه و روحانی در سطح کشور به شهادت رسیده‌اند که در مقایسه با جمعیت کل طلاب و روحانیون در دفاع مقدس بیشترین تعداد را دارد.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد اگر روحانیون تبلیغ می‌کنند خود در میدان عمل پیشتاز هستند و این افتخار روحانیت شیعه است کما اینکه شخصیتی چون شیخ جعفر کاشف الغطا در هنگام حمله وهابیون به کربلا جز پیشگامان مبارزه با وهابیون بود و تاریخ شیعه نشان داده است که روحانیت همواره پیشگام بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع قریب چهار هزار طلبه و روحانی شهید کشور ۱۱۱ نفر در ترور، ۳۸ نفر در دفاع از حرم، ۵۷ نفر در حکومت های گذشته از مشروطه تا انقلاب اسلامی و بقیه در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون در دفاع مقدس علاوه بر سنگر تبلیغ ، به عنوان رزمنده در جایگاه یک رزمنده تک‌ور تا فرماندهی گروهان، گردان، تبپ، لشکر، قرارگاه نقش‌آفرینی کرده ‌اند و به عنوان مثال شهید ردانی‌پور در جایگاه فرماندهی قرارگاه بود.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس عزاداری، فعالیت‌های تبلیغی، تبلیغ چهره به چهره و همچنین دعوت عموم مردم برای حضور در جبهه‌های دفاع از دیگر خدمات فعالیت‌های طلاب و روحانیون بوده است.

وی به نقش طلاب و روحانیون در خدمت رسانی به مردم در سال‌های پس از دفاع مقدس، اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا نیز طلاب جهادی گام به گام کادر پزشکی در بیمارستان‌ها به یاری بیماران شتافتند یا در قبرستان‌ها حضور یافتند و حتی در شرایط ابتدایی اولیه شیوع کرونا اجازه ندادند یک میّت کرونایی بدون تغسیل و تکفین دفن شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: طلاب جهادی خواهر و برادر در سیل و زلزله اولین کسانی بودند که وارد منطقه می‌شدند و آخرین کسانی بودند که از منطقه خارج می‌شدند و در مسیر خدمت به مردم از جان و مال و آبروی خود مایه می‌گذاشتند.

وی با اشاره به شهادت ۵۹۰ طلبه و روحانی در سال‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: اصفهان در بین استان‌های دیگر بیشترین تعداد شهید را تقدیم کرده است و در جایگاه بعدی استان‌های تهران و مازندران قرار دارند.

حجت‌الاسلام صادقی خاطر نشان کرد: استان اصفهان همچنین با ۲۱۵ جانباز بیشترین تعداد جانباز طلبه و روحانی را به خود اختصاص داده است که از این تعداد ۸۰ نفر جانباز بالای ۵۰ درصد و ۱۶ نفر بالای ۷۰ درصد هستند و امروز اجلاسیه طلاب و روحانی جانباز در مشهد برگزار می‌شود که ۱۶ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموعه ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی اصفهان، ۵۵۷ نفر در دفاع مقدس، ۱۸ نفر با ترور یا انفجار، یک نفر طلبه خواهر در مکه مکرمه، یک نفر نجف، یک نفر کربلا، یک نفر در پاکستان، یک نفر در بوسنی و هرزگوین به شهادت رسیده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری اولین کنگره سراسری شهدای طلبه و روحانی سراسر کشور در روز چهارم خرداد در قم، اضافه کرد: امسال دوازدهمین کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان به دلیل اینکه اصفهان بالاترین تعداد شهید را به خود اختصاص داده است در راستای کنگره سراسری طلبه و روحانی کشور روز ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت مجلس در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کنگره شهدای طلبه و روحانی در قم، افزود: در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از دستاوردها و خدمات طلاب و روحانیون رزمنده و ایثارگر برگزار می‌شود که ۲ غرفه آن به استان اصفهان اختصاص داد.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: از مجموع ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان خانواده بیش از ۴۷۰ نفر سرکشی شدند که در برخی از این سرکشی‌ها استاندار یا آیت‌الله مهدوی عضو خبرگان رهبری حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان ۱۴۶ شهید ساکن شهرستان اصفهان، ۱۱۳ شهید ساکن شهرستان نجف آباد، ۹۲ شهید ساکن کاشان و سایر شهدای طلبه و روحانی ساکن سایر شهرستان‌های استان بوده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: استان اصفهان ۳۵ طلبه و روحانی آزاده، ۲روحانی شهید مدافع حرم و ده‌ها روحانی دارای فرزند شهید است.

وی با اشاره به حضور روحانیون در جایگاه‌های فرماندهی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: شهدای بسیاری مانند شهید ردانی‌پور، میثمی در این جایگاه حضور داشتند ولی ۸ نفر آنها امروز در قید حیات هستند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی در قم در روز چهار خرداد، اظهار کرد: ۴ اجلاسیه در قزوین ویژه طلاب و روحانیون آزاده، در مشهد ویژه طلاب و روحانیون جانباز بالای ۷۰ درصد، در کرمان ویژه شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم و در خوزستان ویژه شهدای طلبه و روحانی فرمانده و همچنین روحانیونی که در سال‌های دفاع مقدس در جایگاه فرماندهی حضور داشتند، برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار