خبرهای داغ:
معاون تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی:
حجت الاسلام کامجو: فعال نمودن واحد قرآنی در مسجد و پایگاه از اهداف طرح است که با شروع فصل تابستان آغاز و برنامه‌ها در طول سال ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۴۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

ایجاد واحد قرآنی در مساجد از ماموریت‌های دارالقرآن بسیج است

 

حجت‌الاسلام و المسلمین کامجو معاون تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: راه‌اندازی واحد‌های قرآنی بعد از فرمایش مقام‌معظم رهبری مبنی‌بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی در جمع فعالان قرآنی ابتدای ماه مبارک رمضان به‌صورت کشوری به استان‌ها ابلاغ شده‌است.

وی بیان کرد: واحد قرآنی پایگاه‌های مسجد محور با شعار (هر مسجد یک پایگاه قرآنی) با چهار ماموریت آموزش‌های عمومی (حفظ، روخوانی و مفاهیم)، برگزاری مسابقات و محافل قرآنی، تشکیل گروه‌های جهادی قرآنی، توسعه جلسات خانگی قرآن کریم فعال می‌شوند.

حجت الاسلام کامجو افزود: ایجاد واحد قرآنی در مساجد یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های دارالقرآن بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های واحد قرآنی مساجد آموزش‌های عمومی قرآن کریم مثل حفظ یک تا سه جزء قرآن، آموزش روخوانی و روان‌خوانی و برگزاری دوره‌های آشنایی با مفاهیم قرآن کریم است.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: فعال نمودن واحد قرآنی در مسجد و پایگاه با اجرای برنامه‌های ذکرشده از اهداف طرح است که با شروع فصل تابستان آغاز و برنامه‌ها در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در هر ناحیه مقاومت بسیج شش تا ده واحد قرآنی برای سال اول راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام کامجو در پایان افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه مقاومت بسیج محله خود در یکی از دوره‌ها شرکت و مدرک معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها