سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان جزو استان های برتر در حوزه خودکشی است، برنامه های پیشگیرانه این اداره در راستای کاهش آسیب اجتماعی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۰۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،  محمد کریم آریا در نشست خبری با خبرنگاران گفت: خودکشی، خشونت های خانگی و همسر آزاری و روابط بین زوجین جزو آسیب های اجتماعی است که در استان بیشترین فراوانی را دارند.

این مسئول ابراز داشت: براساس برنامه ششم توسعه متولی پیشگیری از خودکشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوده و بهزیستی یک دستگاه همکار است.

 

وی به تشریح خدمات این سازمان پرداخت و گفت: بهزیستی یک نهاد حمایتی با ۱۷۵ فعالیت یکی از سازمان هایی است که بیشترین خدمات را به جامعه ارایه می دهد که این خدمات از بدو تولد تا زمان فوت را شامل می شود.

آریا ابراز داشت: معلولان، بیماران روانی، کودکان کار و خیابانی و افراد دارای مشکل خاص که آسیب های اجتماعی به آنها وارد شده از جمله جامعه هدف بهزیستی هستند. 

وی گفت: اداره کل بهزیستی استان به تنهایی قادر نیست مطالبات جامعه هدف را پاسخگو باشد و یک سازمان تسهیل گر است که با همکاری سایر دستگاه های اجرایی باید به جامعه هدف خود خدمات رسانی کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی و خیرین به عنوان بازوان توانمند ما و همچنین از ظرفیت های برون استانی در حوزه های مختلف استفاده کنیم. 

آریا ابراز داشت: بسیاری از فعالیت های سازمان بهزیستی یک مطالبه و خدمات عمومی است و همه دستگاه ها در بحث مناسب سازی محیط باید پای کار بیایند و حتی برای یک فرد نابینا و زن باردار و بیماران خاص مناسب سازی صورت گیرد.

اهدای ۲۰۰۰ بسته معیشتی به جامعه هدف بهزیستی توسط سپاه فتح استان

وی گفت: از سوی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تعداد دو هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به جامعه هدف بهزیستی استان اهدا شد و همچنین از سوی بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام ره استان ۲۲ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی برای افراد زیر پوشش بهزیستی اختصاص یافت.

آریا از همکاری مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز تقدیر کرد و خواستار کمک و همکاری همه دستگاه های اجرایی استان شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مواردی که در سطح استان برجسته شده است آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، خودکشی،  فقر در خانواده ها و وضعیت معیشتی جامعه هدف است.

وی گفت: بخش دیشموک ۷۵ روستا دارد که ۲۵ روستا را به صورت حضوری بررسی کردیم و آسیب های اجتماعی را احصا و برنامه های پیشگیرانه اتخاذ می شود.

وی از راه اندازی کارگاه های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: اعتبارات برگزاری این کارگاه ها باید افزوده شود و ضمن بازنگری کارگاه ها نقاط ضعف نیز برطرف شود.

 

 

تکمیل می شود...

ارسال نظرات