سازمان بسیج ورزشکاران در پیامی روز 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز بسیج ورزشکاران را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۱۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، روز 17 شوال روز مبارزه امیرمومنان علیه السلام با عمر بن عبدود، روز بسیج ورزشکاران و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده است.

به همین مناسبت سازمان بسیج ورزشکاران پیامی صادر کرده که در این پیام آمده است:

بیانیه بسیج ورزشکاران به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز بسیج ورزشکاران

17 شوال روز منش و مرام پهلوانی، روزیست که یادآور منش جوانمردانه مولای تمام پهلوانان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام می‌باشد؛ روزی که مولای متقیان با وجود غلبه بر دشمن قوی‌هیکل خود، اما از بی‌ادبی او گذشت کرد تا الگوی همه جهانیان باشد.

ورزشکاران ایران اسلامی نیز به تأسی از مولای خود، در تمامی عرصه‌ها چه ورزشی و چه خارج از آن، منش پهلوانانه خود را به نمایش گذاشته‌اند؛ هر زمان حادثه طبیعی همچون سیل و زلزله به وقوع پیوسته، ورزشکاران ما در صف اول کمک به مردم بوده‌اند؛ در زمان بیماری کرونا همگان به خوبی مشاهده کردند چگونه فرزندان خود در عرصه ورزش با برگزاری مراسمات مختلف کمک‌های مومنانه به یاری مردم شتافتند؛ در آزادی زندانیان، در کمک به افراد نیازمند و مستمند و ... اینها فقط بخشی از منش پهوانانه ورزشکاران ما بوده است؛ در عرصه‌های ورزشی نیز ورزشکاران در خط مقدم کمک به مظلوم بوده‌اند، ورزشکارانی که حاضر شدند از سال‌ها تلاش شبانه‌روزی خود برای کسب مدال چشم بپوشند و از مبارزه با نمایندگان غاصب رژیم صهبونیستی صرف‌نظر کنند تا خون مظلومان پایمال نشود و پرچم کمک به مظلوم را در سراسر جهان برپا نگاه دارد.

هر ورزشکار ما به نوعی قصه و داستانی از اقدامات جوانمردانه دارد که اگر بنا باشد همه آنها با قلم نوشته شود، قطعا صدها هزار صفحه باید به آنها اختصاص داده شود، اما همین بازگو نکردن اقدامات نیز از دیگر خصوصیات پهلوانانه ورزشکاران ماست.

بسیج ورزشکاران نیز همیشه در کنار ورزشکاران سعی کرده به آنها کمک کند تا چه در میادین ورزشی و چه در عرصه‌های جوانمردانه خوش بدرخشند و الگوی جوانان این مرز و بوم باشند. در همین راستا بسیج ورزشکاران متشکل از جوانان ورزشکار و دلسوز ایران اسلامی هر ساله با برگزاری یادواره‌های شهدا، کمک‌های مؤمنانه، مراسم بین‌المللی ورزشکاران جوانمرد، آزادی زندانیان، بازدید از خانواده شهدای ورزشکار، اردوهای جهادی و ... و همچنین پیگیری و کمک در رفع موانع و مشکلات پیش روی ورزشکاران، نقش خود را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده و سال به سال نیز با جذب ورزشکاران بیشتر، گستره فعالیت خود را افزایش داده است.

در سال پیش رو نیز و با توجه به شرایط گذار اقتصادی که با لطف خداوند متعال، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و درایت مسئولان ذی‌ربط از این گردنه نیز به سلامت عبور خواهیم کرد، بسیج ورزشکاران باز هم در کنار مردم خواهد ماند و با حداکثر توان با برنامه‌های مختلف و مراسمات متعدد، کمک‌های خود را به سمت آنان گسیل خواهد داد.

سلامتی و موفقیت‌های تمام مردم ایران به خصوص ورزشکاران پهلوان کشورمان را در از خداوند متعال خواستاریم.

ارسال نظرات