تشریح برنامه‌های سوم خرداد در لرستان

کد خبر: ۹۴۳۳۵۸۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محسن رشیدی صبح امروز در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه های سوم خرداد(سالروز آزاد سازی خرمشهر) و هفته مقاومت ، اظهار داشت:  رسانه کار جهاد تبیین را انجام می‌دهد که این کار برای امروز نیست بلکه از قبل نیز همین‌گونه بوده آگاهی بخشی،  شبهه افکنی موجود در جامعه  و نسل امروز که بل رسانه در ارتباط هستند با زبان و ادبیات خودشان حرف می‌زند.

وی با بیان اینکه کار امروز شما از کار رزمندگان دیروز سخت‌تر و اثرگذارتر است،گفت: مقابله در برابر جنگ نرم دشمن،آگاهی‌بخشی و بصیرت به جامعه، آشنا کردن مردم با حقوق خود، شبهه افکنی که در جامعه رخ می‌دهد، رسالت خطیر و کار بی‌بدیلی است که  رسانه انجام می‌دهد .

رشیدی بیان کرد: امروز مردم به رسانه دید خوبی دارند چرا که عامه مردم دسترسی به مسئولان ندارند اما به خبرنگاران دسترسی بهتری دارند، جهت اعلام مشکلات و معضلات خود
رضایت مردم ار رسانه برای این است که پیگیری می‌کنید.

وی با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس در لرستان مغفور واقع شده و مظلوم است گفت:  بعد از  گذشت سالها اطلاعات  کمی  از شهدا داریم و  اطلاع‌رسانی کمی در رابطه با آن زمان و معرفی  شهدا و ... انجام شده که  بعد از ۳۳ سال هنوز نتوانستیم دایره‌المعارف و دانشنامه را بنویسیم،  چهار استان در سطح کشور این کار را انجام نداده که یکی از آن استان ها لرستان است، نوشتن دانشنامه  همت همه مسئولان را می‌طلبدتا با تجمیع این اطلاعات دایره المعارفی ‌ تشکیل شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان  بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس نهایتا افتتاح می‌شود اما نگران محتوای درون این موزه هستیم، سازه خوب و زیبایی است اما نیازمند محتوای مفید نیز هست که بتوانیم نقش لرستانی‌ها را در دفاع مقدس به خوبی معرفی کنیم به ویژه در حوزه کودکان باید  این کار انجام شود.


  وی با اشاره به در چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و سی و هفتمین سالروز عملیات حاج عمران گفت:  عملیات آزادسازی خرمشهر در نوع خود بی‌نظیر بود و  با خواست خدا و مشیت الهی بر این شد ۱۰ اردیبهشت ۶۱ آغاز و  و در سوم خرداد خرمشهر فتح شد .
 
رشیدی با بیان اینکه رزمندگان بعد از مجاهدت‌ها و تلاش‌ها این شهر را آزاد کردند و  وظیفه ما است هر ساله این روز را گرامی بداریم، گفت: برنامه هایی تدارک دیده شده  در دوم خرداد غبارروبی گلزار شهدا در استان همزمان با سالروز عملیات حاج عمران شد.

وی بیان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، آغاز برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع تببین مکتب جعفری در خلق حماسه ها و مقاومت‌ها،  برگزاری مسابقات ورزشی ویژه گرامیداشت سوم خرداد، آغاز ضبط مصاحبه تاریخ شفاهی  رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهرو عملیات حاج عمران از برنامه روز دوم خرداد است.

رشیدی  گفت: برگزاری یادواره شهدای پایگاه محوربه تعداد ۱۱۰ یادواره ،  برپایی نمایشگاه عکس با موضوع سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات حاج عمران، مسابقه کتابخوانی، افتتاح پروژه های محرومیت‌زدایی و برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوع سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر و حاج عمران  از دیگر برنامه‌هایی است که دوم خرداد ماه برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های  سوم خرداد ماه صبحگاه نیروهای مسلح ، اجرای رژه موتوری نیروهای مسلح،  اجرای زنگ مقاومت و پیروزی سالروز ازادسازی خرمشهر، برگزاری مراسم ویژه گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد، برگزاری مراسم آبروی محله در هر شهرستان دو مراسم ، جرای سرودهای خیابانی با موضوع حماسه مقاومت و ایثار، برپایی ایستگاههای صلواتی،توزیع بسته های معیشتی، اعزام گروههای جهادی جهت خدمات رسانی به مناطق محروم  است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان  گفت: چهارم خرداد تجلیل از خانواده شهدا و  رزمندگان حماسه آزادسازی خرمشهرو عملیات حاج عمران در دستگاهها و ادارت دولتی با هماهنگی بنیاد شهید از ۵۰۰ خانواده  و روایت گری در مساجد و مدارسو دانشگاهها انجام می شود.
انتهای پیام/و

ارسال نظرات
آخرین اخبار