خبرهای داغ:
یادواره شهدای روحانی شهرستان جوانرود باحضور مسئولان، علما و روحانیون در سرسرای کتابخانه محمد رسول (ص) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۰۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج  کرمانشاه، در این مراسم شرکت کنندگان یاد و خاطره شهیدان روحانی (عنایت محمدیان ،فتح اله خیروزی و عارف فتاحی) را گرامی داشتند.

امام جمعه موقت شهرستان جوانرود در این مراسم در سخنانی علما را وارثان انبیا بر شمرد و گفت: تکریم علما تکریم شریعت دین اسلام است.

ماموستا «محمدعزیز حسامی» به رسالت مهم علما و روحانیون اشاره کرد و افزود: مبلغ دین و دفاع همه جانبه از آن، تربیت روحی و آرامش جامعه، حفظ وحدت و یکپارچگی، احترام به مذاهب مختلف، مبارزه با خرافات و پرهیز از افراطی گری از مهمترین رسالت های روحانیت در دنیای امروز است.

وی به جایگاه و شان علمای دین اشاره کرد و اظهار داشت: هزینه کردن برای روحانیون و علمای دینی هزینه برای دین، امنیت و آرامش جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه جایگاه علما در اسلام جایگاه رفیع و مقدسی است، گفت: قلم علما ارزشی بالاتر از خون شهدا دارد.

حجت الاسلام «شمس الله جلیلیان» افزود: شهدای روحانی علاوه بر اینکه مردم را در انجام امور دینی و مذهبی راهنمایی و هدایت می‌کردند، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سلاح بر دست گرفته و مقابل دشمنان مبارزه کردند که این مهم بیانگر نقش‌آفرینی آنها در دفاع از ارزش‌های دین اسلام است.

وی جهاد تبیین و خنثی کردن توطئه دشمنان را از مهم ترین مسئولیت های روحانیون برشمرد و اظهار داشت: مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها یک جراحی بزرگ و اثربخش برای آینده اقتصاد کشور است و لازم است روحانیون طرح اقتصادی مردمی سازی یارانه‌ها را برای مردم تبیین کنند و با بیان فواید آن از نگرانی جامعه بکاهند.

حجت الاسلام جلیلیان یادآور شد: تا زمانی که در مسیر و سیره ولایت فقیه باشیم و زندگی خود را براساس آن تنظیم کنیم هیچ قدرتی نمی تواند جامعه ما را متزلزل کند.

ارسال نظرات