خبرهای داغ:

تشکیل قرارگاه استانی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در کردستان

تشکیل قرارگاه استانی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در کردستان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: قرارگاه استانی "جوانی جمعیت وحمایت از خانواده "به استان‌ها ابلاغ شده و به ریاست استاندار تشکیل می شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۸۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان،  لیلا آژیر در همایش هفته ملی جمعیت گفت: مشوق‌های زیادی برای این مساله تعریف و برای هر دستگاه، وظایفی در راستای جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این همایش گفت: نرخ باروری در استان ۱.۷ است که برابر با متوسط کشوری است، ولی با اهداف این قانون مغایرت دارد که باید به نرخ ۲.۱ برسیم و اجرای آن با کمک دستگاه‌های متولی امکانپذیر می باشد.

دکتر فریدون عبدالملکی با تاکید بر اینکه باید وظایف در چند حوزه تشدید شود، افزود:  مهمترین آن، حوزه سلامت است که شامل مشاروه های پیش از ازدواج و فرزندآوری،  تسهیلات برای زایمان‌های بدون درد و حمایت‌های روانی خانواده است.

از سال ۱۳۹۳، سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده که تحقق و اجرای درست این سیاست مهم و حیاتی، مستلزم اتخاذ نگاه جمعی و مسئولانه در کلیه سطوح قانونگذاری، اجرایی و نظارتی است که گام اول آن برداشته شده است.

برنامه‌های امسال هفته ملی جمعیت با شعار ایران، جوان بمان از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در استان اجرا شد.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار