نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام:

همه باید دولت را در اجرای طرح اقتصادی یاری کنند/ دادستان ایلام عوامل پشت پرده حادثه گروگانگیری را پیگیری کند

مام جمعه ایلام اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب هم هم بیان کردند همه باید دولت را در اجرای برنامه های اقتصادی کمک و یاری کنند، باید مردم و مسئولان تلاش کنند این طرح به سرانجام برسد‌.
کد خبر: ۹۴۳۴۰۱۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین " اله نورکریمی تبار" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام گفت: عدالت اقتضا می کرد، توزیع عادلانه یارانه ها اجرا شود کاری که هیچ کدام از رؤسای جمهور جرأت اجرای آن را نداشتند و رئیس جمهور تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: طبیعتا هستند کسانی که مانع از اجرای این طرح که به‌ نفع اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، شوند. رانت خوارها اجازه نمی دهند حق به حقدار برسد و با تبلیغات منحرف کنننده مانع از اجرای این طرح که به نفع اقشار کم برخوردار است، می شوند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب هم هم بیان کردند همه باید دولت را در اجرای برنامه های اقتصادی کمک  و یاری کنند، باید مردم و مسئولان تلاش کنند این طرح به سرانجام برسد‌.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دولت توجه کند با گران شدن ۴ قلم کالا، بهانه ای نباشد که مابقی کالاها گران شود و باید به جد برای کنترل بازار اقدام شود تا سوءاستفاده کنندگان، امنیت روانی جامعه را بر هم نریزند.

دادستان ایلام عوامل پشت پرده حادثه گروگانگیری را پیگیری کند

امام جمعه ایلام اظهار کرد: اتفاقی که طی چند روز گذشته در رابطه با گروگانگیری در ایلام رخ داد، حادثه ای تلخ و تاسف آور بود نه فقط برای صاحبان عزا بلکه برای مردم هم دردناک بود. جنایتی که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و استانی را عزادار کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: به خانواده های درگذشتگان این حادثه تسلیت عرض می کنم و برای مجروحین آرزوی سلامتی داریم.

وی ادامه داد: کارمندی که برای به دست آوردن لقمه ای نان حلال به سمت محل کار خود حرکت می کند و با جنایتی که جانش را از دست می دهد، رو به رو می شود، بسیار دردناک است.اینکه کسی که برای تهیه لقمه نانی حلال تلاش می کند، هدف ارزشمندی است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اسلام برای جان مسلمانان و حفظ امنیت آنها اهمیت ویژه ای قائل است، عذابی که برای کشتن افرادی که دست به جنایت می زنند و دیگران را به قتل می رسانند، مانند این است که تمام انسان ها روی کره زمین را قتل و عام کرده است.

وی اضافه کرد: اینکه رسانه ها و نخبگان در بحث کاهش تاب آوری جامعه تلاش می کنند که تاب آوری بالا برود، یکی از مواردی که مورد غفلت گرفته، "معنویت" است. نقش "ایمان" در زندگی فوق العاده تاثیرگذار است‌.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حادثه اخیر ارتباطی با مشکل اقتصادی نداشته و همچنین این حادثه، امنیتی و یا سیاسی نبود، از دادستان می خوام عوامل پشت پرده را بررسی کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در پایان بیان داشت: از حضور به موقع نیروی انتظامی در صحنه حادثه تشکر می کنم، نقش مسئولان در راستای تسکین حال مجروحان نیز قابل تقدیر است.

ارسال نظرات