امام جمعه ایلام:

معارف قرآن کریم بهترین عامل برای مقابله با جنگ ترکیبی و نرم دشمن است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل و رهبری در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: فعالان قرآنی به اندازه ظرفیت و نعمتی که خداوند متعال به آنها ارزانی داشته است در برابر هجمه فرهنگی موثر باشند.
کد خبر: ۹۴۳۶۶۶۲
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۱ خرداد) در آیین تجلیل از فعالان قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: گفتمان امام و رهبری در دنیای امروز توانست ترکیب خوبی ایجاد کرده و مستضعفان جهان را در جبهه واحدی قرار داده و نظام استکباری را به چالش بکشد.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  خداوند متعال به ما توفیق داده که در مساجد و محضر قرآن کریم به عنوان فردی تاثیرگذار باشیم، نعمت بزرگی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای دور کردن جوانان ما از ارزش ها و باورهای دینی سرمایه گذاری گسترده ای کرده اند، ابراز کرد:  دشمن به دنبال اهداف خود است، دشمن در جنگ سخت در برابر نظام مقتدر اسلامی شکست خورد اما امروز در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی وارد شده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه  امروز عرصه جنگ نرم دشمن جنگ درون خانواده است، ابراز کرد: امروز دشمن در قالب فضای مجازی با ابزار گوشی های هوشمند به دورن خانواده ها نفوذ کرده است و متاسفانه تاثیر منفی خود را هم می گذارد و امروز  باید با بهره گیری از فرهنگ قرآن کریم، از بنیان خانواده و فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی دفاع کرد.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل و رهبری در اوج اقتدار قرار دارد و دشمنان جرات نزدیک شدن به مرزهای  کشور نظام اسلامی ندارند، یادآور شد: حضرت علی (ع) می فرماید که هیچ قومی مورد تهاجم قرار نمی یگرد مگر اینکه ذلیل شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری  جهاد تبیین را قید فوری و قطعی بیان و مورد تاکید قرار داده اند، تصریح کرد: فعالان و مانوسان قرآن کریم به اندازه ظرفیت و نعمتی که خداوند متعال به آنها ارزانی داشته است باید در برابر هجمه فرهنگی دشمن نقش آفرین و موثر باشند.

امام جمعه ایلام  بیان کرد: نسبت به منکراتی که در محیط ما روی می دهد بی تفاوت نابشیم، برای اشاعه و ترویج ارزش های دینی و اسلامی در سطح جامعه تلاش کنیم، خنثی و منفعل نباشیم به عنوان کسانی که با قرآن مانوس هستیم، بی تفاوت نباشیم و برای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم تلاش کنیم.

وی بیان کرد: بنا بر فرموده امام راحل مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کرد، امروز  باید در سنگر مسجد با فعالیت های قرآنی و دینی، نسل جوان را به فعالیت هیا فرهنگی و  دینی جذب کرد و زمینه های توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را فراهم کرد.

ارسال نظرات